۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۵۸۵۹۴۳
هم‌زمان با هفته وحدت؛

۶۵ روحانی مبلغ به مساجد اسفراین اعزام شدند

رییس تبلیغات اسلامی اسفراین گفت: هم‌زمان با ایام میلاد نبی مکرم اسلام و هفته وحدت ۶۵ روحانی مبلغ و مبلغه به مساجد مناطق مختلف این شهرستان اعزام شدند.
اعزام مبلغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام هادی پروین، رییس تبلیغات اسلامی اسفراین، امروز در نشست برنامه‌ریزی ویژه‌برنامه‌های هفته وحدت، از اعزام ۶۵ مبلغ و مبلغه اسفراینی در هفته وحدت خبر داد و افزود: این روحانیان مبلغ و مبلغه به مساجد و تکایای شهری و روستایی این شهرستان اعزام شدند.

وی افزود: برگزاری نماز جماعت، بیان احکام، تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی، سخنرانی پیرامون مناسبت هفته وحدت و تبیین جایگاه ولایت و نقش ولی‌فقیه در جامعه ازجمله برنامه‌های این روحانیان خواهد بود.

حجت‌الاسلام پروین ادامه داد: برپایی گفتمان‌های دینی در مدارس، برگزاری جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) در تکایا و مساجد، محفل انس با قرآن و کرسی‌های تلاوت از دیگر برنامه‌های این هفته در اسفراین است.

وی با اشاره به بهره‌گیری از توان روحانیان و اساتید حوزه در گفتمان‌های دینی هفته وحدت، افزود: ارتباط روحانیان مستقر با حوزه‌های علمیه و حضور در بعضی از کلاس‌های درس و مطالعه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

حجت‌الاسلام پروین افزود: مردم از دیرباز تاکنون پشتیبان و حامی روحانیان بوده‌اند و در همه کارها و مشکلاتشان به علما و روحانیان مراجعه می‌کردند که این مردمی بودن روحانیان و اعتماد مردم به آن‌ها در تأثیرگذاری تبلیغ تأثیر بسزایی داشته است.

رییس تبلیغات اسلامی اسفراین در ادامه با اشاره به بایسته‌های وحدت در جامعه اسلامی، اظهار کرد: با توجه به آیه وحدت «واعتصموا بحبل اللـه جمیعاً ولا تفر قوا» که می‌فرماید نعمت خدا را بر خود به یاد آورید که چگونه دشمن یکدیگر بودید و او میان دل‌های شما الفت ایجاد کرد و به نعمت او برادر شدید، ایمان و محبت به خدا عامل انسجام و وحدت است و در سایه ایمان به خدا دل‌های متفرق انسان‌ها در کنار هم قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام پروین اتحاد و همدلی بین مسلمانان را رمز موفقیت آن‌ها در تمامی عرصه‌ها عنوان کرد و گفت: پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) نماد وحدت امت اسلامی و شریف‌ترین انسان خلقت و جهان هستی است که با افکار بلند خود سبب وحدت و عزت مسلمان سرتاسر جهان شد./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات