۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۲
کد خبر: ۵۸۵۹۵۶
نماینده ولی فقیه در استان البرز:

تفکر بسیجی نشأت گرفته از اندیشه‌های امام و رهبری است

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه بسیجی با حضور فعال در همه عرصه‌ها معنا پیدا می‌کند، گفت: در روحیه بسیجی انزواطلبی بی‌معناست و نیروی بسیجی باید با حضور فعال در همه عرصه‌ها حافظ ارزش‌های الهی و انقلابی باشد.
امام جمعه کرج

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، به مناسبت فرارسیدن هفته‌ی بسیج، جمعی از فرماندهان بسیج و بسیجیان استان البرز، صبح امروز (سه‌شنبه) با آیت‌الله حسینی همدانی نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج دیدار کردند.

در این دیدار آیت‌الله حسینی همدانی به لزوم بازخوانی گفتمان رهبری و امام خمینی (ره) در خصوص تفکر بسیجی تأکید و بیان داشت: اگر نیروی بسیجی دائماً وظایف خود را مرور نکند، گفتمان و تفکر بسیجی دچار آفت جدی شده و در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه به بیان و تبیین شاخصه‌های بسیجی پرداخت و اظهار داشت: هدف از بازخوانی شاخصه‌ها شناسایی آسیب‌ها و تقویت نقاط ضعف‌هاست.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اولین و مهم‌ترین شاخصه یک بسیجی انقلابی را توحید و خداباوری دانست و عنوان کرد: محور تفکر بسیج توحید است و نگرش بسیج نسبت به همه مسائل پیرامونی خود باید برای رضای خدا باشد چراکه اگر این رابطه ضعیف شود امور دیگر هم کمرنگ خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اخلاص و تواضع را  از ویژگی دیگر نیروهای بسیجی برشمرد و تأکید کرد: نیروی بسیجی به وظیفه خود عمل می‌کند و به‌دوراز منافع شخصی و کسب قدرت برای رضای خدا عمل می‌کند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه بسیجی با حضور فعال در همه عرصه‌ها معنا پیدا می‌کند، عنوان کرد: در روحیه بسیجی انزواطلبی بی‌معناست و نیروی بسیجی باید با حضور فعال در همه عرصه‌ها حافظ ارزش‌های الهی و انقلابی باشد.

وی همت بلند داشتن و اراده قوی را از دستورات مهم دین اسلام دانست و خطاب به بسیجیان گفت: به دنبال عافیت‌طلبی نباشید، بسیجی با نگاه به افق‌های بلند و آینده‌نگری، مسائل مهم را در موضوعات مختلف رصد می‌کند و برای رسیدن به آن اراده محکم دارد.

امام‌جمعه کرج در ادامه بسیجی را یک خط‌شکن پرجرئت خواند و گفت: در عرصه‌هایی که دیگران خود را از حضور بازمی‌دارند نیروی بسیجی پیشرو و جلودار است.

آیت الله حسینی همدانی افزود: تدبیر، عقلانیت، مدیریت زمان و برنامه ریزی با توجه به مقتضیات زمان باید جزو کار و فعالیت های یک بسیجی باشد.

وی سیاسی بودن را از ویژگی‌های بسیجی دانست و تأکید کرد: بسیجی باید سیاسی باشد اما سیاست زده و سیاسی‌کار نباشد و در ضمن انجام فعالیت‌های سیاسی خط قرمزها را بشناسد و آن‌ها را رعایت کند.

در پایان نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بسیجی را نمونه کامل یک مسلمان واقعی دانست و گفت: بصیرت، دشمن‌شناسی، رعایت مقررات، نظم، فعال و پرنشاط بودن از دستورات دینی است که یک بسیجی مؤمن و متعهد باید عامل به آن باشد.

ارسال نظرات