۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۵۸۵۹۹۰

جشن و سرور در جهان اسلام به مناسبت میلاد پیامبر اسلام

جهان اسلام به مناسبت سالروز میلاد پیامبر اعظم (ص)، سراسر جشن و سرور است و مراسم‌های مختلفی در مساجد و مراکز دینی و فرهنگی در حال برگزاری است.
میلاد پیامبر

به گزارش خبرگزاری رسا، دوازدهم ربیع‌الأول به روایت اهل سنت، روز میلاد پیامبر اسلام است و مسلمانان جهان طی شب های گذشته با برپایی محافل دینی و قرآنی و مراسم جشن و سرور این روز را گرامی می‌دارند.

امسال نیز مسلمانان جهان در کشورهای مختلف با فرارسیدن این روز در محافل دینی و مساجد حاضر شده و با قرائت قرآن، پخش شیرینی و برپایی مجالس جشن این روز را به یکدیگر تبریک گفتند.

ترکیه

شهرهای مختلف ترکیه شاهد برپایی محافل جشن و سرور به مناسبت پیامبر اسلام بود.

مسلمانان ترکیه با حضور در مساجد به قرائت قرآن و ذکر سیره نبی مکرم اسلام پرداخته و این روز را به یکدیگر تبریک گفتند به گونه‎ای که مساجد آنکار مملو از نمازگران از جمله زنان و کودکانی برود که برای بزرگداشت میلاد پیامبر اسلام حاضر شده بودند.

مراکش

در مراکش نیز طی مراسمی به مناسبت فراررسیدن سالروز میلاد پیامبر(ص) با حضور ملک محمد ششم، یادشاه مراکش و با تلاوت آیاتی از قرآن کریم در رباط برگزار شد و طی این مراسم، نفرات برگزیده مسابقات بین‎المللی قرآن این کشور و برترین‎های حوزه تحقیقات و اندیشه اسلامی تجلیل شدند. در این مراسم همچنین سرودهایی در مدح پیامبر اسلام(ص) خوانده شد.

همچنین به مناسبت فرا رسیدن میلاد پیامبر (ص)، ۷۹۲ نفر از محکومان این کشور به دستور ملک محمد ششم یادشاه مراکش آزاد شدند.

مصر

عبدالفتاح سیسی، رییس جمهور مصر نیز در مراسمی که از سوی وزارت اوقاف به مناسبت فرا رسیدن میلاد پیامبر اسلام برگزار شد، ۸ تن از افراد تاثیرگزار در حوزه اندیشه اسلامی را تکریم کرد.

احمد الطیب، نیز در سخنانی به مناسبت میلاد حضرت محمد(ص) این روز را به عبدالفتاح سیسی رییس جمهور،عموم مردم مصر و امت عربی و اسلامی  تبریک گفت.

تونس

مراسم جشن ميلاد نبوی نیز به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مناسبت‌های دینی تونس همزمان با سایر کشورهای اسلامی برگزار شد و تبریک به مناسبت این روز فرخنده، پخش شیرینی و میوه و ...از جمله آیین‌های مردم تونس است.

عراق

منطقه اعظمیه در شمال بغداد نیز شب گذشته شاهد برپایی مراسم جشن به مناسبت میلاد نبی مکرم اسلام (ص) بود. هیأت وزیران عراق با اعلام تعطیلی دوروز گذشته و بستن راه‌های منتهی به منطقه اعظمیه بغداد مقدمات برپایی این جشن را فراهم کردند.

برهم صالح، رییس‌جمهور عراق نیز روز گذشته برای شرکت در این مراسم  در منطقه اعظمیه حاضر شد.

منبع: ایکنا

ارسال نظرات