۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۵۸۶۰۵۸
حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا:

ریختن آبروی دیگران آتش گناهان انسان را شعله ورتر می‌کند

استاد حوزه علمیه گفت: یکی از گناهانی که مانند آتش زیر خاکستر است و آتش گناهان انسان را شعله ورتر می‌کند ریختن آبروی دیگران است.
آیت‌الله فاطمی نیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالله فاطمی نیا استاد حوزه علمیه در جلسه سیری در صحیفه سجادیه که شامگاه گذشته در مسجد جامع ازگل برگزار شد گفت: برخی افراد انجام کارهای اشتباه خود را به راحتی  توجیه می‌کنند.

وی افزود: به طور مثال وقتی به چنین افراد توجیه‌گری گفته می‌شود پشت سر دیگران غیبت نکنید؛ با گفتن این جمله که این حرف را در حضور خودش هم می زنیم ظاهراً خودشان را توجیه می‌کنند اما در اصل غیبت از گناهان کبیره است.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا در ادامه ابراز داشت: حتی اگر در حضور کسی که غیبت او را کرده‌ایم، حرفی را بزنیم که در غیاب او به دیگران گفته‌ایم ممکن است دلشکسته شود و در این صورت باز هم گناهی مرتکب شده‌ایم که اصلاً مورد رضای خداوند متعال نیست و جایگاه جاهلِ مقصّر، جهنم است.

وی در ادامه بیان داشت: روزی امام خمینی(ره) برای قضات سخنرانی می‌کردند که فرمودند ما همه متهم هستیم با این تفاوت که دستگیر نشده‌ایم؛ شاید منظور امام این بود که اگر ما نیز مانند مجرمین شرایط خطا و اشتباه داشته باشیم ممکن است به راحتی مرتکب آن شویم و هیچ‌گاه از انجام گناه، معصوم نیستیم.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: یکی از گناهانی که مانند آتش زیر خاکستر است و آتش گناهان انسان را شعله ورتر می‌کند ریختن آبروی دیگران است؛ آدمی می‌تواند حتی با یک جمله آبروی دیگران را ببرد بنابراین خیلی باید مراقب دهان خود باشیم.

وی در ادامه بیان داشت: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید شما از مردم حرف می‌گیرید و آبروی آنها را می‌برید؛ متاسفانه ما این گونه گناهان را خیلی راحت فرض می‌کنیم و به سادگی از کنار آنها گذر می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا در پایان خاطرنشان کرد: ریختن آبروی دیگران شاید برای بسیاری از افراد بی ارزش شمرده شود اما بدانیم که این گناه برای خداوند خیلی بزرگ است و سبب می‌شود خداوند نیز آبروی ما را ببرد./۹۶۹/پ203/ب1

ارسال نظرات