۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۵۸۶۲۱۶

یحیی السنوار، نتانیاهو را ساقط و غزه را تبدیل به جنوب لبنان می‌کند

رای الیوم ضمن تاکید بر مشارکت حزب الله در تقویت نیروی موشکی حماس، تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه یحیی السنوار، از رهبران برجسته مقاومت در غزه را از سر عجز و ناتوانی خواند و گفت: دوره جوخه‌های ترور اسرائیل به سر آمده و بازنخواهد گشت.
نتانیاهو

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه فرامنطقه ای «رای الیوم» در بخش سخن سردبیر خود به قلم «عبد الباری عطوان» نویسنده مشهور جهان عرب یادداشتی را در خصوص چرایی تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه یکی از فرماندهان برجسته مقاومت در غزه منتشر کرد.

نویسنده طبق معمول سبک نگارش یادداشت‌های این بخش رای الیوم، عنوان آن را با طرح چند سوال تنظیم کرد و نوشت: «چرا وزرای اسرائیلی تهدید به ترور السنوار می‌کنند و می‌گویند که عمرش کوتاه است؟ آیا در عمل به تهدیدهای خود، موفق خواهند بود؟ آیا به خود جرات حمله به غزه برای تسلط بر آن را می دهند؟ پیام فرماندهان مقاومت به عرب هایی که با اسرائیل عادی سازی کردند فرستاده و نتانیاهو و کابینه وی را نگران کرده است، چیست؟».

در ابتدای این یادداشت آمده است: نام «یحیی السنوار»، رهبر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) برای سران و ساکنان سرزمین‌های اشغالی کابوسی شده است؛ آن هم به چند دلیل که مهم‌ترین توانمندی عالی وی در سازماندهی جبهه مقاومت به منظور تبدیل نوار غزه به جنوب لبنان  بوده است؛ علاوه بر اینکه السنوار، رهبری مبارزات شدید علیه موج عادی سازی روابط کشورهای عربی با تل آویو را برعهده دارد.

به نوشته رای الیوم، السنوار خطاب به حاکمان منطقه خلیج فارس که با رژیم صهیونیستی عادی سازی کرده اند با لحنی سخن گفت که طی سی سال گذشته از زبان او شنیده نشده بود، او در یکی از مراسم جشن پیروزی غزه بر تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی گفت: «کاخ هایتان را به روی آنها باز کنید؛ اما از ما در غزه چیزی جز مرگ نخواهند دید، محاسبات شما روی رژیم صهیونیستی برای تثبیت تاج و تختتان به شکست می‌انجامد و آنهایی که به دنبال حفظ تاج و تخت خود هستند باید در حمایت از مسائل امت گرد ملت خود بیایند».

این روزنامه ادامه داد: السنوار در مراسم جشن غزه با یک کار دیگر خود ذلت و خواری سران سیاسی و نظامی صهیونیست را به نمایش گذاشت، او یک تپانچه مجهز به صدا خفه کن با خود داشت که متعلق به فرمانده نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی بود که  در عملیات نظامی اخیر این رژیم به شرق خان یونس در درگیری با نیروهای مبارز حماس کشته شد و بالاخره این نظامیان صهیونیست که بر اساس برخی گزارش‌ها قصد نصب سیستم استراق سمع و ترور السنوار در خان یونس را داشتند با هوشیاری و عکس العمل فوری و شجاعانه نیروهای مقاومت ناکام ماندند .

نویسنده نوشت: السنوار از آن جهت مرد مهمی است که با بیشتر رهبران فلسطینی حماس یا دیگر گروه‌های مقاومت متفاوت است، آنهایی که او را از نزدیک می‌شناسند، می‌گویند که او در اوج زهد و سادگی زندگی می‌کند، او قبل اینکه به اسارت رژیم صهیونیستی درآید شالوده گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس را ریخت و سپس، 23 سال از عمر خود را در زندان‌های این رژیم سپری کرد تا بالاخره چند سال پیش طی عملیات مبادله اسرا با صهیونیست‌ها آزاد شد.

وی افزود: دو وزیر صهیونیست آقای السنوار را به قتل تهدید کردند همان گونه که تهدید کردند نوار غزه هم در معرض تجاوزی قریب الوقوع قرار خواهد گرفت؛ اولین وزیر «یواف گالنت »، وزیر مسکن رژیم صهیونیستی است که در نشستی خبری تاکید کرد: عمر السنوار کوتاه است و دومی «گلعاد اردان»، وزیر امور راهبردی این رژیم است که هشدار داد اسرائیل بیش از هر زمان دیگری به تسلط مجدد خود به طور کلی یا جزیی بر نوار غزه نزدیک شده است.

عطوان نوشت: محافل تحلیلگران رژیم صهیونیستی بر این قضیه اتفاق نظر دارند که ارتش این رژیم در تازه‌ترین تجاوز خود به غزه ناکام ماند و با اراده بی سابقه‌ای از سوی گروه‌های مقاومت روبرو شد به گونه‌ای که بیش از 450 فروند موشک و خمپاره، اسطوره گنبد آهنین را در هم شکست و این پدافند هوایی تنها یکصد فروند از موشک‌ها را دفع کرد و مابقی به اهداف خود اصابت کردند؛ البته این خسارات صهیونیست‌ها می‌توانست بیش از این باشد، چیزی که یکی از فرماندهان ارشد حماس که اخیرا با وی در یکی از پایتخت‌های کشورهای عربی دیدار داشتم بیان داشت.

سردبیر رای الیوم آورده است: موشک کورنت که به یک دستگاه اتوبوس رژیم صهیونیستی برخورد کرد، ساخت سوریه بود که مبارزان حزب الله این موشک رابا ده‌ها فروند موشک دیگر از طریق راه‌هایی مخفیانه که صهیونیست‌ها را شوکه کرده بود به دست حماس رساندند و منابعی موثق تاکید کردند که این موشک‌ها نه از طریق صحرای سینا و نه دریا به غزه رسیده بود؛ اما چگونگی دستیابی نیروهای مقاومت به این موشک‌ها را از این لحاظ که جزء اسرار راهبردی به حساب می‌آید، فاش نکردند.

نویسنده تاکید کرد: این موشک، اسطوره تانک مرکاوای رژیم صهیونیستی را در هم شکست و همه معادلات نظامی سابق اسرائیل را به هم ریخت و به مقاومت قدرت ضربه زدن دقیق‌تر به اهداف اسرائیلی در شهرهایی فراتر از مرز با نوار غزه در سرزمین های اشغالی  نظیر اشدود، عسقلان، اللد و حتی تل آویو داده است.

تحلیلگران صهیونیست می‌گویند، السنوار رژیم نتانیاهو را ساقط خواهد کرد، همان گونه که آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ این رژیم را سرنگون کرد، کسی که تهدید کرده بود می‌تواند «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس را ظرف 48 ساعت ترور کند؛ همان گونه که تهدید کرده بود سامانه موشک‌های اس 300 روسیه را هدف قرار می‌دهد و آنها را کاملا نابود می‌کند اما بدون اینکه هیچ کدام از این تهدیدهایش راعملی کند با ذلت از کابینه رفت.

رای الیوم افزود:در اینجا به موضوع محوری در مقاله بازمی‌گردیم، اینکه آیا جوخه‌های مرگ رژیم صهیونیستی قادر به ترور السنوار بوده و توان بازپس گیری تسلط بر نوار غزه را دارند؟

این روزنامه تاکید کرد: همه رهبران گروه‌های مقاومت در نوار غزه، کرانه باختری و جنوب لبنان و نیروهای آنها طالب شهادتند و از ترور هراسی ندارند؛ اما دوره ای که در آن جوخه‌های ترور، عملیات خود را به راحتی انجام دهند، گذشته است و بازنخواهد گشت؛ چون سرویس امنیتی فلسطین از لحاظ آموزشی و تسلیحاتی بسیار پیشرفته شده است و بیشتر تلاش‌های اخیر رژیم صهیونیستی برای ترور فرماندهان مقاومت، اگر نخواهیم بگوییم همه آنها، به شکست انجامیده است.

نویسنده گفت: مهم‌ترین گواه این قضیه این است که همه سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی قریب به پنج سال از یافتن مکان اختفای «گلعاد شالیت»، نظامی رژیم صهیونیستی که در بند نیروهای مقاومت بود عاجز ماندند و این قضیه به موفقیت دستگاه امنیت مقاومت در سرکوب مزدوران و پاکسازی نوار غزه از بخش اعظم آنها بازمی‌گردد ؛ مقاومت در زیر زمین شبکه‌ای از تونل‌های مخفی حفر کرده که جز فرماندهان القسام کسی از آن خبری ندارد، جایی که محل ساخت مدرن ترین موشک‌ها، خمپاره‌ها و مهمات آنهاست.

رای الیوم آورده است: «اسحاق رابین» همیشه در رویای این بود که یک روز از خواب بیدار شود و ببیند غزه در دریا غرق شده است، «آریل شارون» هم در همین آرزو با وی شریک بود کسی که پس از شکست در نوار غزه و خروج ناکام از آن چندین سال را در زندگی نباتی به سر برد، بعید هم نیست که نتانیاهو هم سرنوشت مشابه وی داشته باشد، اگر مثل سلف خود «ایهود اولمرت»، به پشت میله های زندان نرود؛ چون در خواب و بیداری مورد لعن و نفرین قومی قدرتمند و بزرگ در غزه است.

این روزنامه افزود: «محمد ضیف»، فرمانده گردان های القسام طی پیامی در مراسم یادبود شهدای تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به غزه گفت: اگر اشغالگران بر شدت حمله خود افزایند، ما هم می افزاییم، موشک‌های ما بیشترند، دقیق ترند و قدرت مخرب بیشتری دارند و السنوار نیز در این مراسم سخنی گفت که درتاریخ ثبت می‌شود اینکه « ما خون را به سوخت و دلار نمی‌فروشیم».

در پایان این یادداشت آمده است:  آتش بسی که نتانیاهو ملتمسانه از مقامات مصر طلب می‌کرد آن هم در کم‌تر از 48 ساعت از آغاز درگیری اخیر در نواز غزه، از حیث اینکه خیلی زود و سریع صورت گرفت، در تاریخ 70 ساله مناقشه اعراب و اسرائیل بی سابقه است که  معنا و مفهوم زیادی دارد و وعده آینده‌ای  تاریکی برای اسرائیلی‌ها می‌دهد و پیام هشدار آشکاری به آنهاست؛ اینکه مبادا باردیگر دست به تجاوز بزنید یا نیروهای ویژه‌ای را به نوار غزه بفرستید، مثل کاری که دو هفته پیش کردید؛ چون این بار پاسخ مقاومت متفاوت و چه بسا دردناک‌تر خواهد بود.

العالم

ارسال نظرات