۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۵۸۶۲۳۷
با حضور معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری؛

آیین رونمایی از کتاب «آسمان نزدیک است» برگزار شد

آیین رونمایی از کتاب «آسمان نزدیک است» با حضور معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری به همت مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.
آیین رونمایی از کتاب «آسمان نزدیک است»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین رونمایی از کتاب «آسمان نزدیک است» به همت مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در نگارستان اشراق برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و حجت ‌الاسلام‌ والمسلمین بشردوست فرمانده قرارگاه کربلا در دوران دفاع مقدس حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی معاون ارتباطات بین الملل دفتر تقام معظم رهبری در این مراسم با بیان این که وقتی این کتاب به دست بنده رسید، کمتر از این 48 ساعت این کتاب را خواندم، به ویژگی های کتاب «آسمان نزدیک است» پرداخت و اظهار داشت: روایت خاطرات جنگ و راویانی که صحنه های مختلف جنگ را روایت کرده اند، نهضتی است که در کشور ما شروع شده و به مراحل خوبی هم رسیده است اما در خصوص خاطرات حضور روحانیت در جنگ عقب تر هستیم و این کتاب شاید جزو نخستین روایتگری روحانیونی باشد که در جبهه حضور داشته اند، آن هم در مسندی مثل نماینده امام راحل می باشد.

وی گفت: خوب است که نهضتی برای ترجمه خاطراتی که از حضور روحانیت در دفاع مقدس روایت شده، راه اندازی شود و اگر تدوین این آثار با تأخیر شروع شده، ترجمه آن به تأخیر نیفتد.

حجت الاسلام والمسلمین داوود محقق کرکی نماینده امام خمینی(ره) در قرارگاه کربلا در دوران دفاع مقدس و راوی کتاب «آسمان نزدیک است» گفت: وجود روحانیون در جبهه برای همه ملموس بود و برخی از فرماندهان می گفتند که وقتی طلبه ای در کنارمان حضور دارد، آرامش  داریم یا این که برخی شان تعبیر می کردند که ارزش وجود یک روحانی از چند تانک برای ما بیشتر است و جبهه را به حرکت در می آورد.

در این مراسم، محمد حسنی رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: ثبت خاطرات و تاریخ شفاهی به ویژه تاریخ انقلاب و دفاع مقدس از امور راهبردی است و بیش از هر کسی در این کشور رهبر معظم انقلاب به این امر اهتمام دارند و علت آن ذوق ورزی و مسأله مهم در کنار سایر مسائل نیست بلکه مسأله راهبردی است.

وی کتاب «آسمان نزدیک است» را برای نسل جوان درس آموز دانست و اظهار داشت: راوی این اثر، دفاع مقدس را این تجربه کرده و شاید برای وی عادی شده باشد و چه بسا که چه قدر برای دیگران جذاب باشد و برای نسل جدید طلاب درس آموز است.

رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی گفت: اگر تاریخ و گفتمان حاکم را ثبت و ماندگار نکنیم، در بستر آثار ماندگار تاریخ را برای ما می نویسند و تحریف می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی بهداروند نویسنده کتاب «آسمان نزدیک است» با بیان این که روحانیت همیشه آثار و کارنامه بسیار سترگ و گران قدری از خود به یادگار گذاشته اند، گفت: مبارزات حق طلبانه و جهادگرانه حوزه های علمیه بیش از پیش در صفحات تاریخ به چشم می خورد.

وی تصریح کرد: این اثر، حاصل روایتگری حجت الاسلام والمسلمین محقق نماینده امام خمینی(ره) در قرارگاه کربلا در دوران دفاع مقدس است که با حکم مستقیم و شفاهی امام برای مأموریتی به اصفهان رفت و سپس طبق تصمیمی شهید محلاتی به جنوب غرب به سمت نمایندگی امام(ره) رفت و کارهای بزرگی را انجام داد.

نویسنده کتاب «آسمان نزدیک است» خاطرنشان کرد: کتاب حاضر با التماس به محضر راوی صورت گرفت و از ایشان امتناع و از بنده اصرار نوشته شد و رویکرد و خاطرات ایشان سند متقن بر اسناد دیگر حضور حوزه های علمیه در دفاع مقدس است و کتاب تاریخ، محتاج این خاطرات و این تاریخ شفاهی است که باید اتفاق بیفتد./۸۲۲/پ ۲۰۲/ش

ارسال نظرات