۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۵۸۶۲۴۴
حسینی در گفت‌وگو با رسا:

هدف اسلام آمریکایی و تشیع انگلیسی جلوگیری از تشکیل امت واحده است

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با بیان اینکه هفته وحدت فرصتی برای تثبیت اتحاد اسلامی است، گفت: انقلاب اسلامی طلایه دار وحدت میان مسلمانان و ادیان آسمانی است.
سید محمد حسینی

سید محمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی به اسم دفاع از اسلام به اختلاف و تفرقه در میان امت اسلامی دامن می‌زنند، گفت: در دوران کنونی غربیها بزرگ‌ترین رقیب خود را اسلام و مسلمانان می‌دانند از این رو سال‌هاست که طرح ایجاد تفرقه در جوامع اسلامی را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: آنان نحله‌ها، فرقه‌ها و جریان‌های متعددی را در میان مسلمانان به وجود می‌آورند و سعی می‌کنند بین امت اسلامی خصومت و کینه را رواج داده و مسلمانان را به خود مشغول کنند تا از دشمن اصلی‌شان یعنی استعمار و حکومت‌های شیطانی چون آمریکا غافل شوند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی هدف جبهه استکبار و استعمار جهانی از ایجاد تفرقه بین مسلمانان را تجزیه امت‌های اسلامی بیان کرد و اظهار داشت: مسلمانان در صورت اتحاد به یک قدرت واحد و عظیم تبدیل می‌شوند، جمعیت بالغ بر 1 میلیارد و 500 میلیونی مسلمانان جهان اگر در کنار هم نباشند و با هم متحد و یکدل نشوند نمی‌توانند به عنوان یک ید واحده به صورت منسجم عمل کرده، از حقوق خود دفاع کنند و مانع از تعدی دشمنان شوند.

حسینی با بیان اینکه مستکبران و زورگویان عالم تا کنون جنگ‌های فراوانی با بهره‌گیری از ابزار تفرقه بر مسلمانان تحمیل کردند، ابراز کرد: متأسفانه دشمن با نفوذ در جهان اسلام برخی عوامل و افراد سست ایمان را از میان مسلمانان انتخاب و آنان را با خود همراه کرده و با گره زدن منافع آنان به حمایت از قدرت‌های غربی زمینه ایجاد تفرقه و جنگ در جهان اسلام را فراهم آورده که جنگ امروز یمن ثمره چنین سیاستی است.

وی افزود: امروز آمریکا به آل سعود تضمین داده که ادامه حکومتش در گرو ایجاد ناامنی و تفرقه میان مسلمانان و مبارزه دائمی آنان با اسلام ناب و مکتب اهل‌بیت(ع) است؛ بنابراین راز حمایت آمریکا از رژیم آل سعود تضعیف جهان اسلام است.

هدف اسلام آمریکایی و تشیع انگلیسی جلوگیری از تشکیل امت واحده است

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی هدف اسلام آمریکایی و تشیع انگلیسی را جلوگیری از تشکیل امت واحده دانست و اظهار داشت: دشمن امکانات مادی و رسانه‌ای  را در اختیار برخی شیعیان قرار داد تا این گروه به اختلافات میان مسلمانان دامن زده و با سب و لعن خلفا سبب تحریک عواطف و احساسات اهل سنت شوند تا آنها نیز متقابلا دست به اقدامات کینه‌توزانه بزنند، آنچه که از سوی طالبان و داعش رخ داد نتیجه تفرقه‌افکنی دشمنان در جهان اسلام بود.

حسینی با بیان اینکه اسلام آمریکایی و تشیع انگلیسی دو لبه یک قیچی هستند که می‌خواهند اسلام را تکه تکه کنند، گفت: مسلمانان باید هوشیار باشند و بدانند هر گروهی که به اختلاف میان مسلمانان دامن می‌زند و تفرقه‌افکنی می‌کند از سوی دشمن مأموریت دارد.

وی افزود: خوشبختانه مسلمانان از این مرحله دشوار عبور کردند و قضایای داعش و امثال آن درس عبرت بزرگی برای جهان اسلام بود، امروز ماهیت آل‌سعود آشکار شده است اگر در گذشته برخی در میان اهل‌سنت به این مسأله تردیدی داشتند امروز دانستند که ماموریت وهابیت تفرقه‌افکنی در جهان اسلام و جلوگیری از یکپارچگی و قدرت یافتن آن است.

انقلاب اسلامی طلایه دار وحدت میان مسلمانان و ادیان آسمانی است

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی طلایه دار وحدت میان مسلمانان و ادیان آسمانی است، بیان داشت: امروز کسانی که اهل انصاف هستند به حقانیت نظام جمهوری اسلامی پی بردند چرا که جمهوری اسلامی در طول چهار دهه‌ای که از پیروزی انقلاب می‌گذرد همواره از وحدت، تقریب مذاهب اسلامی و احترام به یکدیگر سخن گفته و خود نیز پیشگام در این امر بوده است و از مسلمانان در جای جای دنیا، شیعه و سنی حمایت کرده است.

حسینی ادامه داد: جمهوری اسلامی عملا اثبات کرد که نگاه تنگ نظرانه‌ای ندارد و رویکردش ایجاد وحدت و یکپارچگی در جهان اسلام است از این جهت همانطور که از حزب الله لبنان حمایت کرده از مسلمانان اهل‌سنت فلسطین نیز حمایت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه هفته وحدت فرصت خوبی است که بر انسجام مسلمانان بیش از پیش تاکید شود، ابراز کرد: همه دلسوزان، افراد متعهد، اندیشمندان، هنرمندان، شاعران و نویسندگان جهان اسلام باید در جهت تحقق یافتن آرمان بزرگ جهان اسلام یعنی وحدت و یکپارچگی مسلمانان کمک کنند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اگر اختلاف نظرهایی از لحاظ کلامی یا فقهی در میان مذاهب اسلامی وجود دارد جای این اختلاف‌ها در مراکز علمی است نه در بین عموم مردم یا رسانه‌ها، که اگر این اختلاف‌ها به میان مردم یا رسانه‌ها کشیده شود تبدیل به دشمنی، کینه‌ورزی و تفرقه میان مسلمانان می‌شود./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات