۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۵۸۶۲۶۰
حجت الاسلام ناصحی:

وحدت یک اصل انکار ناپذیر در بقای اسلام و عزت مسلمانان است

​مدير اجرايی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه استکبار از اسلام واقعی ترس و واهمه دارد، گفت:غربی ها بارها از تشکیل امپراطوری بزرگ اسلامی ابراز ترس و واهمه کرده و اصلی‌ترین خطر پیش روی خود را اتحاد میان ملت‌های مسلمان می‌دانند.
ناصحی

حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی مدير اجرايی جامعه روحانیت مبارز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با استناد به کلام رهبر کبیر انقلاب که بارها فرمودند کلمه وحدت و وحدت کلمه رمز پیروزی و موفقیت است، گفت: با اوضاع سیاسی و بحرانی کنونی دنیا موفقیت ما در جهان اسلام با رعایت این دو اصل حاصل خواهد شد.

وی افزود: به همین منظور هفته وحدت از سوی رهبر کبیر انقلاب اعلان شد تا وحدت بین ملت‌ها و دولت‌های کشورهای اسلامی در مقابل جهان کفر ایجاد شود.

حجت الاسلام ناصحی اسلام را دین وحدت، برادری، صلح، امنیت فردی و اجتماعی دانست و اظهار داشت: مسأله وحدت بین مردم در داخل و بین امت‌های اسلامی از ضروریات است، همانطور که خون سبب حیات بدن می‌شود وحدت نیز به عنوان یک اصل انکار ناپذیر موحب بقای اسلام و عزت مسلمانان خواهد بود.

عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه وحدت اسلامی به معنای وحدت دلها است، ابراز کرد: امروز جهان کفر و استکبار با همه اختلافاتی که با یکدیگر دارند علیه اسلام و ملت ایران یکپارچه شدند، توهین‌های صورت گرفته به ساحت مقدس پیامبراسلام و انشار فیلم و کاریکاتور یا سوزاندن قرآن کریم همه نشان از ضرورت ایجاد اتحاد و انسجام جوامع اسلامی دارد.

وی با بیان اینکه استکبار از اسلام واقعی ترس و واهمه دارد، گفت: در حال حاضر آمریکا که ادعای کدخدایی جهان را دارد بزرگ‌ترین قدرت روبروی خود را اسلام می‌داند به همین جهت تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به اسلام ناب به کار گرفته است. مقام‌های غربی در سال‌های اخیر بارها از تشکیل امپراطوری بزرگ اسلامی ابراز ترس و واهمه کرده و اصلی‌ترین خطر پیش روی خود را اتحاد میان ملت‌های مسلمان می‌دانند.

حجت الاسلام ناصحی ادامه داد: نقش نهادهای ملی و اسلامی مانند سازمان کنفرانس اسلامی، مجمع تقریب مذاهب اسلامی، مجمع جهانی اهل بیت(ع)، مراسم و اجتماع عظیم مسلمانان در فریضه حج و همچنین موضع گیری کشورهای اسلامی در سازمان ملل در ایجاد وحدت بین امت‌های اسلامی بسیار مهم محسوب می‌شود.

مدير اجرايی جامعه روحانیت مبارز انعقاد پیمان دفاع، دوستی و امنیتی بین کشورهای اسلامی را عاملی برای اتحاد و آسودگی کشورهای منطقه دانست و گفت: با توجه به اینکه خاورمیانه به عنوان کانون تصمیم‌گیر و تاثیرگذار دنیا در بخش‌های سیاسی و اقتصادی مطرح است و عمده گاز و نفت دنیا را تامین می‌کند می‌توان از این اهرم در اتحاد و انسجام امت اسلامی در مقابل جهان کفر بهره برد.

وی با اشاره به اینکه ایران به عنوان یک کشور شیعه نشین همواره از کشورهایی مانند فلسطین، سوریه و هرزگوین که به عنوان کشور سنی نشین شناخته می‌شود حمایت کرده است و به این حمایت افتخار می‌کنیم، گفت: ملت ایران شیعه و سنی را همانند چشم راست و چپ امت‌های اسلامی می‌داند.

حجت الاسلام ناصحی پیروزی انقلاب اسلامی را نتیجه اتحاد و انسجام ملت ایران دانست و گفت: اتحاد از دستاوردهای مهم 40 ساله انقلاب است که موجب پیروزی ملت ایران در مقابل مستکبران شد.

مدير اجرايی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: امروز مهم‌ترین هدف دشمن آن است که اتحاد ملی ما را بشکند بنابراین هیچ فردی و هیچ گروهی حق ندارد این برادری و اتحاد ملی را که تا به امروز با توصیه‌های رهبر معظم انقلاب حفظ شده بر هم بزنند، البته نقد و انتقاد سازنده از یکدیگر پذیرفتنی و متضمن موفقیت خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ملت ایران می‌دانند تکبر، خودبینی، تک‌روی و بی‌اعتنایی به دیگران ظلم و ستم است، همچنین آگاه هستند و حرکات و فعالیت‌های مسؤولان را با دقت زیر نظر دارند و به موقع اظهار می‌کنند؛ بنابراین باهم بودن عامل پیروزی، بی‌هم بودن موجب عقب‌گرد کشور و بر ضد هم بودن فاجعه‌ای است که اتحاد ملی را می‌شکند./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات