۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۵۸۶۲۸۹
آیت الله حیدری:

دولت مشکلات کارگران خوزستان را حل کند/ تفکر بسیجی و جهادی حلقه مفقوده مدیریت کشور است

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که حاکمیت تفکر بسیجی در بین مدیران حلال مشکلات کشور است، گفت: تنها راه برون رفت از همه بحران ها و بن بست ها ترویج تفکر بسیجی است.
آیت الله حیدری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز، در خطبه های نماز جمعه امروز اهواز با بیان اینکه بسیج به عنوان یک شجره طیبه الهی ثمراتش را به امت اسلام نشان داد، افزود: امام امت با تفکر الهی و فرمان تاریخی شان ضمانت اجرایی تداوم انقلاب اسلامی را با تأسیس بسیج رقم زد و به فضل الهی بسیج نقش آفرینی هایش را پیش و پس از جنگ و در همه عرصه ها انجام داد تا آنجا که عمده شهدای جنگ تحمیلی از بسیجیان سلحشور بودند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه بسیجیان دلاور پس از رحلت امام امت به عنوان بازوان قدرتمند ولایت فقیه به فرمان رهبری در همه حوزه ها و صحنه ها حضور پیدا کردند، اظهار داشت: همه کسانی که اسلام، ولایت، اهل البیت و ارزش های متعالی ملت ایران به رهبری امام راحل را قبول دارند، قاطبه بسیجیان هستند، بسیج رکن اساسی تداوم انقلاب پس از رهبری و طبق پیش بینی های امام خمینی(ره) منحصر به ایران اسلامی نشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حشد الشعبی عراق، قوات الدفاع الوطنی سوریه، حزب الله لبنان، انصارالله یمن، فاطمیون افغانستان، زینبیون پاکستان، نیروهای مردمی و ولایی در بحرین و نیجریه و حماسه سازان مقاومت در فلسطین همگی بسیجی هستند، خاطرنشان کرد: ایده امام امت مبنی بر عدم انحصار بسیج به ایران شکل گرفت و امروزه استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل چاره ای ندارند جز اینکه در برابر بسیجیان و هسته های مقاومت در جهان سپر بگیرند و ترامپ صریحا اعلام کند که با خرج ۷ میلیارد دلار در خاورمیانه، آورده ای نداشته باشند.

آیت الله حیدری با بیان اینکه فوکویاما در چند سال گذشته لیبرال دموکراسی را به عنوان پایان تاریخ اعلام کرده بود، خاطرنشان کرد: این سخن یعنی پس از تکفر و تمدنی که آمریکا ادعایش می کند، تفکر و تمدن جدیدی وجود نخواهد داشت اما فوکویاما در کتاب دیگری از نظرش عقب نشینی و به آثار افول تمدن آمریکا اشاره می کند.

وی علت افول تمدن آمریکا را همان بسیج جهانی معرفی می کند و می افزاید: معنای سخن امام امت که علت شکست ناپذیری ما تفکر بسیجی است، همین است؛ هر امتی با داشتن تفکر بسیجی به جلو حرکت می کند، در کشور ما اگر بی تدبیری هایی در زمینه اقتصاد، مدیریت و کارخانه ها مشاهده شود ناشی از استفاده نکردن از تفکر بسیجی است.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: وجود و حاکمیت تفکر بسیجی در بین همه مدیران حلال مشکلات کشور است و تنها راه برون رفت از همه بحران ها و بن بست ها ترویج تفکر بسیجی است و لا غیر.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به اعتراضات و تحصنات کارگران گروه ملی فولاد در اهواز و نیشکر هفت تپه در شوش اشاره کرد و افزود: به خاطر عملکرد بد مدیران و تحولات ایجاد شده این دو مرکز اقتصادی و کشاورزی به بخش خصوصی واگذار شد که نتیجه آن بحران های کنونی است البته در زمینه نیشکر هفت تپه از سال ۹۴ اعتراض هایمان را به مسؤولان مربوطه من جمله معاون رییس جمهور و رییس جمهور از طریق تهیه نامه و امضای ۶ نماینده مردم استان در مجلس خبرگان اعلام کردیم و واگذاری غلط کارخانه به بخش خصوصی را یادآور شدیم.

آیت الله حیدری به مطرح شدن بحث واگذاری کارخانه های مذکور به بخش خصوصی و پیش بینی ایجاد مشکلات و بحران ها برای استان در گفت و گو با وزیر اطلاعات اشاره کرد و گفت: مسؤولان استانی تلاش هایی کردند و امیدواریم مشکلات حل شود با این حال خواسته اصلی کارگران این دو مرکز صنعتی، بازگشت به مالکیت دولت است.

وی با بیان اینکه بازگرداندن گروه ملی فولاد و نیشکر هفت تپه به بخش دولتی خواسته بر حقی است، تصریح کرد: ماندن این دو مرکز در دست افرادی که توانایی لازم را ندارند به هیچ وجه ضامن آینده این دو مرکز نیست البته اگر دولت توانایی ندارد و نمی خواهد این دو شرکت به دولت بازگردند، پیشنهاد می کنیم آنها را به مجموعه های کارآمد و مورد اعتماد همچون قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، بنیاد برکت، ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد کوثر و امثال شان بسپارد.

امام جمعه موقت اهواز اضافه کرد: مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی اخیرا نامه ای را خطاب به رییس سازمان محیط زیست صادر و از وی خواسته تا مجوز زیست محیطی که به تونل کوهرنگ ۳ داده شده بود، لغو شود البته بخاطر تخلفات پیمانکار مجری طرح، دادستان محل حکم لغو مجوز زیست محیطی را صادر کرد لکن در سال ۹۶ مجوز دیگری از سوی آقای کلانتری و تحت عنوان تمدید مجوز ابطال شده ارائه شد.

آیت الله حیدری با بیان اینکه تمدید مجوز ابطال شده از سوی رییس سازمان حفاظت محیط زیست دهن کجی به قوه قضائیه، قانون و مردم خوزستان است، اظهار داشت: ما اقدام مجمع نمایندگان استان را تأیید و به سازمان محیط زیست اعلام می کنیم که ابطال مجوزهای زیست محیطی برای انتقال آب خوزستان، خواسته تک تک مردم استان است./۹۴۵۶/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات