۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۵۸۶۲۹۲
امام جمعه مشهد:

کشور نیازمند تفکر بسیجی است/ مسؤولان بهانه به دست دشمن ندهند

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه مسؤولان کشور با تفکر بسیجی برای حل مشکلات اقدام کنند، گفت: بزرگترین شاخصه بسیجی‌ دشمن‌شناسی و ایستادگی در برابر مستکبران است.
نماز جمعه مشهد مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه در حرم مطهر رضوی، با اشاره به فرازهایی از خطبه امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه به مسأله شیطان شناسی اشاره کرد و گفت: جریان شیطان شناسی که حضرت به آن اشاره کرده است الگوی مناسبی برای ما به ویژه جوانان می باشد تا در عرصه زندگی از فرمایش های حضرت برای خود راهبرد و شناخت کسب کنند.

وی ادامه داد: حصرت علی(ع) در خصوص ایجاد جریان شیطانی تعبیری دارد که شیطان انسانی کسانی هستند که شیطان آن ها را برای خود می پروراند و در سینه آن ها تخم‌گذاری و جوجه‌گذاری می کند و آن ها را پرورش داده تا مردم را فریب دهند و در جریان طلحه و زبیر به زبیر گفتند عبدالله پسر تو، یک انسان شیطانی است و تو را فریب می‌دهد.

آیت الله علم الهدی با بیان این که کسانی که در برابر رهبر معظم انقلاب، نظام و امت اسلامی قرار می گیرند جریان شیطانی هستند، گفت: جریان شیطانی در جنگ جمل و با حضور ناکثین و اعمال طلحه و زبیر در برابر امیرالمومنین(ع) به وجود آمد و این جریان شیطان شناسی حضرت و برخورد با آن ها الگویی مناسب است تا شیطان را در عرصه انقلاب و جامعه مذهبی و دینی شناسایی کنیم.

امام جمعه مشهد در ادامه با اشاره به دهه وحدت و ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) اظهار کرد: ذات مقدس پروردگار در اجرای یک جریان تکوینی و در غالب حوادثی از قبیل فروریختگی ایوان کسری، خاموش شدن آتشکده فارس، خشکیدن دریاچه ساوه، جوشیدن آب از دل کویر و خواب موبد موبدان در زمان ولادت پیامبر اسلام(ص) آثار وجودی پیامبر(ص) در کل جهان را نشان داد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: در جریان میلاد امام جعفر صادق که ولادت دوم پیامبر(ص) شروع می شود بیانگر خاتمیت نبی اکرم براساس حاکمیت فکر و اسلام ناب محمدی است و امام صادق(ع) آموزه های پیامبر را در غالب تعالیم دینی احیا کرد و اگر این اسلام ناب تحقق نمی یافت، زندگی پیامبر اکرم(ص) ابدی نمی شد.

وی در ادامه به تقارن این هفته با هفته بسیج اشاره و اظهار کرد: ما در عظیم‌ترین و عزیزترین خاطرات انقلاب یعنی هفته بسیج هستیم و بسیج عامل مقاومت 40 ساله انقلاب در برابر تهاجمات و توطئه استکبار جهانی است که موجب اقتدار ما در عرصه جهانی شده است.

آیت الله علم الهدی با بیان این که بسیج ابتکار امام و انقلاب نبود بلکه ابتکار نبی اکرم(ص) بود، گفت: پیامبر هنگامی که از مکه به مدینه هجرت کردند امکاناتی نداشتند و یاران ایشان نیز فقیر بودند اما حضرت شکیل بسیج مردمی داد و یاران حضرت  گفتند جان‌هایمان را برای تو فدا می کنیم و با حضرت بیعت کردند و در برابر دشمنان قدرتمندی چون امپراتوری‌های ایران و روم و مشرکان شبهه جزیره عربستان ایستادند و به پیروزی رسیدند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: پیامبر با تشکیل بسیج و براساس اصل های تربیتی وابستگی اجتماعی، توسعه دین، دفاع از اسلام و تاثیر مسلمانان از یکدیگر در عرصه ایمان مقابله با دشمن و برنامه تربیتی را برای مسلمانان انجام دادند.

وی به تشکیل بسیج از سوی امام راحل در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: روزی که جلادان آمریکایی با هواپیما به ‌صحرای طبس آمدند و با معجزه  توفان شن به خاکستر تبدیل شدند، امام احساس کردند که همه دنیا با این حکومت دینی و نظام ولایی مخالفند و مشکل فقط بیرون کردن طاغوت از کشور نیست بنابراین با همین مردمی که با دست خالی در برابر شاه ایستادند مقابله با ابرقدرتهای دنیا را انجام دادند حکم بسیج را در ۵ آذر صادر و ارتش بیست میلیونی تشکیل دادند که ۴۰ سال ملت را در برابر همه تهاجمات استکبار جهانی حفظ کرده است.

ضرورت حضور بسیج در جبهه جنگ نرم

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: بعد از پایان جنگ تحمیلی خیلی از سیاستمدارن گفتند که دیگر نیازی به‌ بسیج نیست و منحل شود اما امام و رهبر انقلاب مخالفت کردند و در سال چهلم انقلاب رهبر معظم انقلاب می‌فرماید: «ما هنوز در وسط راه هستیم و برای ادامه این راه بسیج در همه صحنه ها ورود پیدا کند.»

امام جمعه مشهد خطاب به بسیجیان، گفت: جنگ تمام نشده است، بلکه شکل آن عوض شده است. مردانگی و شجاعت شما دشمن سرسخت ما آمریکا را در ناوگان های نظامی آن ها در کشورهای اطراف متوقف کرده و سی سال است که پارس می کنند اما جرأت نزدیکی به‌ ما را ندارد، چون شما دلاور هستید.

وی افزود: روزی که شما یک گلوله توپ نداشتید و بدون امکانات نظامی از  پوست، گوشت و خون خود سپر تهیه کرده و صدام را شکست دادید حال امروز با این قدرت موشکی ما تمام عناصر و پایگاه و ناو آمریکایی در منطقه جرأت نزدیک شدن به شما را ندارد.

آیت الله علم الهدی با تأکید به بسیج همگانی در همه عرصه ها، گفت: امروز در جبهه نرم و جنگ اقتصادی هستیم بنابراین بسیج کارگران در اجرای اقتصاد مقاومتی عمل کند چون تنها راه مقابله با تحریم اقتصادی است، بسیج دانشجویی، بسیج اساتید، بسیج طلاب و غیره در جبهه اجتماعی و فرهنگی ورود پیدا کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه امروز مسؤولان نظام برنامه ها را بسیجی وار اجرا کنند، ابراز کرد: بزرگترین شاخصه بسیجی‌ دشمن‌شناسی و با به ‌کارگیری راهبردهای رهبری ایستادگی و مقابله با دشمن است بنابراین بسیجی‌وار  کشور را اداره کرده و سیاست‌های پیچیده دشمن را نقش برآب کنید نه این که با اشتباهات خود سند دست او بدهید.

علما و نخبگان سیاسی FATF را جایز نمی‌دانند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: ما در کشور مشکل داریم، کشور ۸۰ میلیون جمعیت دارد و هر آدمی ممکن است در بین ما باشد و مشکل داشته باشد و در اینکه عده‌ای هم پولشویی کرده‌اند، شکی نیست اما چیزی که در عرصه بین‌المللی سند می‌شود حرف مردم نیست بلکه حرف وزیر خارجه و رییس‌جمهور مملکت است که سند می شود دشمنان می‌توانند از همین اعتراف شما به‌عنوان یک سند بین‌المللی علیه مردم ایران استفاده کنند.

وی تصریح کرد: امروز نخبگان سیاسی FATF را جایز نمی‌دانند و حتی آن را در حد خیانت به کشور و نظام زیانبار می دانند، مراجع تقلید FATF را تحریم کرده و رهبر معظم انقلاب نیز مخالف هستند، وزیرخارجه که به‌گفته رهبری یک مرد متدین است نباید سند به‌دست دشمن بدهد، اگر شما حرفی بزنید، بهانه و سند دست دشمن داده‌اید.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: اینکه یک مقام ارشد اجرایی مخالفان FATF را دست اندرکاران و حامیان پولشویی بیان کند، تهمتی است که به متخصصان در سیاست خارجی، حقوق بین الملل و اقتصاد؛ مراجع تقلید و مقام معظم رهبری که آن را جائز نمی دانند، وارد کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خطاب به مسؤولان کشور تصریح کرد: دشمن را بشناسید و بسیجی‌وار عمل کنید، آمریکا چند ماه است که از برجام خارج شده و هیچ پولی نداده و قدمی برنداشته است، باید دشمن را بشناسیم./۸۶۴/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات