۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۵۸۶۲۹۵
سردار شاهچراغی:

بسیج پیشگام خدمت به مردم است

فرمانده سپاه استان قم با بیان این که بسیج پیشگام خدمت به مردم است، گفت: برنامه سازندگی و خدمتگزاری با جدیت ادامه دارد، مسؤولان نظام وظیفه ذاتی برای خدمت رسانی دارند و بسیج و مردم نقش مکمل را ایفا می کنند.
سردار شاهچراغی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار محمدتقی شاهچراغی فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) استان قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تبریک سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) و گرامیداشت هفته بسیج گفت: انقلاب اسلامی با قوت و اقتدار مسیر پیش رو را طی می کند و توانسته بخش عمده ای از موانع و گردنه های سخت را به برکت رهبری های داهیانه امام و رهبر انقلاب و حضور مردم پشت سر بگذارد.

وی افزود: امروز به برکت حضور آگاهانه مردم و رهبری حکیمانه، انقلاب اسلامی با سرعت در هر جایی که نیاز باشد حضور پیدا می کند، صحنه های مختلفی در دنیا به وجود آمده که بیانگر نفوذ انقلاب اسلامی است، در کشورهای لبنان، سوریه، عراق، یمن، بحرین و سایر کشورها حضور انقلاب اسلامی به خوبی مشهود است و آزادگان جهان ایستادگی در برابر ظلم را از انقلاب فرا گرفته اند.

فرمانده سپاه استان قم با بیان این که امروز انسان های آزاده عالم و مسلمانان به واسطه انقلاب کنار هم قرار گرفته اند، اظهار داشت: فرو ریختن نظام سلطه و استکباری کم کم دیده می شود و امروز در نظام غرب شاهد این فروپاشی هستیم.

وی ادامه داد: عناصر مؤثری که در جبهه حق و جبهه انقلاب توانسته میدان های بسیاری را فتح کند، وجود رهبری حکیم و عالم و حضور مردم آگاه در صحنه است که دوست و دشمن به رهبری حکیمانه اعتراف دارند، بسیج متشکل از اقشار مردم است و ما معتقدیم که 80 میلیون نفر در بسیج در مسیر اسلام، قرآن، اهل بیت(ع) و خدمتگزاری به انقلاب و مردم حضور دارند.

سردار شاهچراغی با بیان این که بسیج در هر جا که نیاز کشور بوده حضور جدی داشته است، ابراز داشت: بسیج یعنی مردمی که برای خدمت به مردم و در صحنه هستند و جانفشانی می کنند، هر جایی که دفاع از مردم و انقلاب مطرح باشد بسیجیان در میدان هستند، بسیج در مقابله با فتنه ها نقش برجسته ای داشته است.

وی عنوان کرد: یکی از حضورهای شاخص بسیج در صحنه دفاع از مردم حضور در جبهه های جنگ تحمیلی بوده  که جان خود را تقدیم کردند، امروز دنیا می داند که اگر مردم در قالب بسیج در جنگ تحمیلی حضور نمی داشتند شرایط نبرد تغییر می کرد و این حضور شرایط را به نفع انقلاب تغییر داد.

فرمانده سپاه استان قم خاطرنشان کرد: همین امروز هم بسیج در عرصه دفاعی، امنیتی و خدماتی پیشگام خدمت به مردم است، در استان قم حضور سازمان یافته مردم برای ایجاد امنیت و کمک به نیروی مقتدر انتظامی برنامه ریزی شده است.

وی اضافه کرد: از آن جایی که در فرمایش امام و رهبری بسیج و بسیجی یک تفکر و اندیشه است ایرانی و غیر ایرانی ندارد، چیزی که زمینه سعادت را فراهم می کند سایه اسلام و ولایت است، یکی از عرصه هایی که مردم ایفای نقش می کنند و بسیج به عنوان یک سازمان مردمی در آن حضور دارد خدمت رسانی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است.

سردار شاهچراغی با بیان این که در همین ایام هزاران گروه جهادی از اقشار مختلف در حال خدمت رسانی هستند، گفت: در استان قم بیش از 150 گروه جهادی داریم که فعالیت های برجسته می کنند، جوانان بهترین ایام زندگی خود را در اقلیم های سخت خدمت رسانی می کنند.

وی افزود: برنامه سازندگی و خدمتگزاری با جدیت ادامه دارد، مسؤولان نظام وظیفه ذاتی برای خدمت رسانی دارند و بسیج و مردم نقش مکمل را ایفا می کنند، در جاهایی که سازمان ها پاسخگوی نیازها نیستند خود مردم به میدان می آیند.

فرمانده سپاه استان قم با بیان این که امروز بسیج برای حل مشکل آب ورود جدی داشته است، اظهار داشت: بسیج در بیش از 130 دهستان به صورت مشخص ورود پیدا کرده است، بسیج در حوزه ساخت ورزشگاه، خانه عالم، بهسازی مدارس، کمک به ساخت حسینیه و مسجد  مشارکت جدی دارد.

وی ادامه داد: عرصه دیگر فعالیت بسیج اقتصاد مقاومتی است که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، نظام برنامه ریزی کشور باید بیشتر به این موضوع توجه کنند، گروه های بسیجی با شناسایی ظرفیت های مردمی کارها زودبازده را پیگیری می کنند، افتخار ما در سپاه این است که نقش هماهنگ کننده بسیج را داریم و در خدمت آن ها هستیم.

سردار شاهچراغی تأکید کرد: بسیجیان با ایمان و بصیرت و با تبعیت از ولایت برنامه های خدمت را به پیش می برند و برای رسیدن به سعادت باید در سایه ولایت در مسیر دین حرکت کنیم./1323/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات