۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۵۸۶۴۱۴

کارگاه آموزشی تلبس طلاب آذربایجان شرقی برگزار شد

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی از برگزاری دومین کارگاه آموزشی تلبس ویژه طلاب استان در تبریز خبر داد.
کارگاه تلبس

حجت الاسلام سیدابوالفضل موسوی، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: پس از برگزاری مراسم عمامه‌گذاری در مدارس علمیه استان، طلابی که به تازگی ملبس می شوند در کاگاه‌های مختلفی به همراه خانواده‌های خود شرکت می کنند.

وی با بیان این‌که دومین کارگاه آموزشی تلبس استان با حضور 55 نفر از طلاب و خانواده‌های آنان در مرکز خدمات آذربایجان‌شرقی برگزار شد، خاطرنشان کرد: این کارگاه با سخنرانی حجت‌الاسلام نامنی رییس اداره تربیت و تعالی مرکز خدمات با موضوع تشریح برنامه‌های فرهنگی مرکز همراه بود.

حجت الاسلام موسوی با بیان این‌که اساتید برجسته حوزه علمیه استان نیز به طرح مباحث مختلف فرهنگی و اجتماعی پرداختند، افزود: تجلیل و تکریم لباس مقدس روحانیت، توجه دادن خانواده‌ها و فرزندان به قداست لباس روحانیت و هویت بخشی به خانواده طلاب از جمله اهداف برگزاری همایش تلبس است.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی با عنوان «درک متقابل، تفاوت و مشترکات زوجین» با تدریس استاد محمودی‌اصل و «فضای مجازی و آسیب‌ها» با تدریس استاد فرهاد عابدی از جمله بخش‌های مختلف این همایش بود.

وی افزود: همزمان با دومین کارگاه آموزشی تلبس استان؛ استاد علی فرجی درباره «برکات و آداب تلبس»، «معاشرت با مردم» و «جایگاه روحانیت» و استاد مهدی عالی درباره «جایگاه همسر طلبه در زندگی طلبه» و «نحوه تعامل زن طلبه در جامعه» مطالبی را بیان کردند.

حجت الاسلام موسوی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح ویژه برنامه های رفاهی مرکز خدمات استان پرداخت و اظهار داشت: مرکز خدمات این استان، 57 خانواده از طلاب و روحانیانی که بیش از 15 سال به حرم امام رضا(ع) مشرف نشده‌اند را در قالب کاروانی به مشهد مقدس اعزام کرد.

وی افزود: این کاروان زیارتی که با حضور 203 نفر برگزار می‌شود به مدت سه روز در مجتمع فرهنگی اقامتی ولایت مشهد مقدس استقرار خواهند داشت؛ میزبانی از طلاب و روحانیانی که بیش از 15 سال توفیق سفر به مشهد مقدس و زیارت امام رئوف را نداشته‌اند یکی از برنامه‌های سالیانه مجتمع فرهنگی اقامتی ولایت است./935/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات