۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۵۸۶۴۳۰
امام جمعه تبریز:

وحدت امت اسلام لازمه مقابله با جنایات یمن است

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که دشمنان با سوء‌استفاده از تفرقه میان امت اسلامی در یمن، عراق و سوریه جنایت می‌کنند، گفت: وحدت امت اسلام لازمه مقابله با جنایات یمن است.
آل هاشم امام جمعه تبریز آل هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر امروز در جمع طلاب مدارس علمیه تبریز با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و میلاد رسول گرامی اسلام(ص) اظهار داشت: هفته وحدت فرصتی مغتنم برای تکریم شعائر اسلامی به ویژه تأسی به سیره رسول اکرم(ص) است.

وی با بیان این‌که رسول گرامی اسلام منادی وحدت میان ادیان، مذاهب، اقوام و نژادهای مختلف بوده است، گفت: مفاهیم امروز حقوق بشر همان مسائلی است که 1400 سال قبل آخرین رسول الهی بر آن تأکید داشت و حتی در تحقق این آرمان‌ها و ارزش‌ها متحمل رنج‌های فراوان شد.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که اهل بیت عصمت و طهارت مروج همان مکارمی بودند که رسول اکرم بر آن تأکید و سفارش داشت، افزود: شیعیان که خود را پیرو مکتب امام جعفر صادق(ع) می‌دانند؛ همواره بر مسأله وحدت میان شیعه و سنت تأکید داشته و دارند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم وحدت امت اسلامی را مانع جنایات استکبار جهانی در خاورمیانه دانست و تصریح کرد: دشمنان با سوء‌استفاده از تفرقه میان امت اسلامی در یمن، فلسطین، عراق و سوریه جنایت می‌کنند، به عبارت دیگر وحدت امت اسلام لازمه مقابله با جنایات یمن است.

وی با بیان این‌که تفرقه میان مسلمانان همواره عاملی برای تسهیل جنایات مستکبران بوده است، افزود: اگر امروز شاهد جنایات آل‌سعود در یمن هستیم؛ ناشی از نفوذ جریان‌های ضداسلامی با نام اسلام در عربستان سعودی است، از سوی دیگر عدم وحدت واقعی میان مسلمانان به دشمنان جنایتکار جرات داده است.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که آمریکا حامی اصلی ائتلاف سعودی - اماراتی در یمن است، تصریح کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی با حمایت از آل‌سعود و شراکت در جنایات و کشتار مردم بی‌دفاع یمن؛ تلاش دارند با تسلط بر بخش جنوبی دریای سرخ موازنه اقتصادی باب المندب را به نفع خود تغییر دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم بی‌توجهی امت اسلامی و دولت‌های منطقه نسبت به جنایات یمن به سرکردگی آمریکا و آل سعود را مایه تأسف دانست و گفت: تجزیه کشور یمن مهم‌ترین هدف امارات و رژیم سعودی برای تسلط بر اقتصاد و موقعیت استراتژیک منطقه ای است./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات