۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۲
کد خبر: ۵۸۶۴۵۶

دیدار خلیفه کل ارامنه آذربایجان‌ با آیت الله عاملی

گریگور چیفچیان خلیفه کل ارامنه آذربایجان در کشور با آیت الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل دیدار و گفت‌وگو کرد.
دیدار ارامنه با عاملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، آیت الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل عصر شنبه در حاشیه چهارمین همایش بین‌المللی گفت‌وگو و مناظرات رضوی که با حضور نمایندگان ادیان و مذاهب مختلف به میزبانی شهر اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: سیره پیامبر اسلام همان سیره دیگر انبیای الهی بوده است.

وی با بیان این‌که پیامبر اسلام به عنوان آخرین رسول الهی منادی وحدت، محبت، رحمت و یکدلی میان پیروان ادیان مختلف بوده است، افزود: به گواه تاریخ پیامبر اسلام(ص) پس از فتح مکه که بدون هیچ خونریزی واقع شد؛ اولین منشور زندگی مسالمت‌آمیز میان ادیان مختلف را تدوین کرد.

امام جمعه اردبیل با اشاره به این‌که نخبگان ادیان الهی رسالت خطیری در بصیرت‌بخشی پیروان و برقراری صلح جهانی بر عهده دارند، افزود: بهترین راه‌ها و روش‌ها برای تضارب آرا و رسیدن به نقاط اشتراک در مناظرات و گفت‌وگوهای تخصصی خلاصه می‌شود که متأسفانه مورد غفلت واقع شده است.

آیت الله عاملی دشمنان ادیان الهی سعی دارند دنیا را با نظام "ارباب و رعیتی" اداره کنند، افزود: هدف نهایی پیامبر اسلام و دیگر انبیای الهی برقراری برادری، برابری، عدالت و رفع تبعیض‌ها و فاصله‌های طبقاتی بوده است، در چنین وضعیتی نظام‌های لیبرالیستی و سکولار به دنبال نابودی مفاهیم ارزشمند اسلام و ادیان الهی هستند.

همچنین گریگور چیفچیان، خلیفه کل ارامنه آذربایجان در کشور با تأکید بر وحدت و همگرایی میان پیروان ادیان الهی برای مقابله با دشمنان مشترک اظهار داشت: تعامل و همگرایی حداکثری میان پیروان دین اسلام و مسیحیت بسیار ارزشمند است؛ ایران اسلامی الگویی برای دیگر کشورها در زندگی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان و مذاهب است.

وی صلح جهانی را نیازمند برقراری عدالت در جوامع دانست و افزود: چگونه می‌توان بدون عدالت صلح برقرار کرد؟ در دنیایی که قدرت‌های استکباری به دنبال غارت ثروت کشورهای محروم هستند و فقر در کشورهای آفریقایی موج می‌زد؛ آیا می تواند سخن از صلح و عدالت زد؟

چیفچیان مهم‌ترین پیام پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری مجتهدی وارسته را حاکمیت دین در امور بشریت دانست و گفت: معادلات بین‌المللی با پیروزی انقلاب ملت ایران بر هم خورد، از این رو شاهد مقابله جدی قدرت‌های سلطه‌گر و استعماری با این انقلاب مردمی و دینی هستیم./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات