۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۹
کد خبر: ۵۸۶۴۶۲
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

هرجا از ولی فقیه پیروی نکردیم شکست خوردیم

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا رمز پیشرفت و موفقیت در امور مختلف را تبعیت از ولی فقیه دانست و با بیان این که ولی فقیه فردی مسلط بر همه امور است، تأکید کرد که هرجایی که از ولی فقیه پیروی نکردیم شکست خوردیم.
حجت ‌الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم جشن بزرگ هفدهم ربیع الاول سالروز میلاد حضرت محمد مصطفی(ع) و امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت شامگاه شنبه در آستان مقدس امامزاده علی بن جعفر(ع) فرزند بلافصل امام صادق(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری استاد حوزه علمیه قم در این مراسم با اشاره به این که انسان در هرکاری سراغ متخصص فن می رود، ابراز داشت: در شب میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام صادق(ع) باید این مسأله را درک کنیم که موفقیت در مسیر دین داری و مسلمان بودن و بندگی خدا بدون اهل بیت(ع) میسر نیست

وی تأکید کرد: ما باید قبول کنیم که قرآن و اهل بیت(ع) از ما فهم بیشتری دارند که اگر خودمان را به آنها وفق ندهیم ضرر کرده ایم، وقتی خدا و اهل بیت(ع) می گویند که حجاب برای زنان ضروری و لازم است و زنی این مطلب را قبول نکند گویا فهم خود را بیشتر از خدا و اهل بیت(ع) می داند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به این که گاهی اوقات معاملات ما رنگ و بوی اهل بیت(ع) ندارد، خاطرنشان کرد: وقتی دین ما می گوید که کم فروشی حرام است یا گرفتن سود به قیمت روز از کالایی که قبلا خریده ایم بی انصافی است، نباید مغازه داران ما این کار را بکنند چون در این صورت شعور و فهم خود را بیش از اهل بیت(ع) تصور کرده اند.

وی تصریح کرد: ما باید برای اهل بیت(ع) حق تقدم فهم قائل باشیم، شما ببینید همین حضرت علی بن جعفر(ع) که در جوار او هستیم فردی عالم، فاضل و محدثی جلیل القدر بود که در زمان امامت امام جواد(ع) در حالی که بیش از هشتاد سال عمر کرده بود تمام قد جلوی امام جواد(ع) می ایستاد و می فرمود: خدا این محاسن سفید را لایق امامت ندید ولی این کودک هشت ساله را را لایق امامت دید و من او را امام و خلیفه پیامبر گرامی اسلام(ص) می دانم.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا تصریح کرد: در دوران غیبت امام زمان(عج) ولی فقیه نیز منصوب از جانب ایشان است که همگی باید از ایشان تبعیت کنیم، چون این دستور خود اهل بیت(ع) است؛ بدون شک رهبر معظم انقلاب که ولایت امت اسلام را بر عهده دارد بر اوضاع مملکت و جهان تسلط ویژه ای دارد که بارها نشانه این مسأله را از ایشان دیده ایم.

وی ادامه داد: در جنگ 33 روزه لبنان در زمانی که همه سیاستمداران و دولتمردان شکست حزب الله را قطعی می دانستند و از سید حسن نصر الله می خواستند که عقب نشینی کند، رهبر ما به این سید فرمود: محکم بایستید و یقین داشته باشید که رژیم صهیونیستی شکست سنگینی خواهد خورد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اصرار بیش از حد دولتی ها برای مذاکره با آمریکا و اروپا ابراز کرد: وقتی رهبری معظم مجبور شدند که این مسأله را قبول کنند همان زمان فرمودند اگر می خواهید مذاکره کنید بکنید ولی بدانید که آمریکا به قول خود وفا نخواهد کرد، البته این مطلبی روشن بود که دولتمردان ما به آن توجه نداشتند و دیدید که در این قضیه چقدر شکست خوردیم.

وی اضافه کرد: هرجا از ولی فقیه جلو زدیم یا عقب ماندیم شکست خوردیم، در حالی که باید باور کنیم ولی فقیه فردی مسلط بر همه جهان و مسائل در آن است، همچنانکه امام خمینی(ره) در آن دوران بسیج را راه انداختند که امروز برکات آن را در سوریه و عراق و یمن می بینیم و این را هم بدانید که این نیروی قدرتمند به زودی در دیگر کشورهای اسلامی هم شکل خواهد گرفت تا سیطره استکبار جهانی برای همیشه برچیده شود./1330/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات