۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۵۸۶۵۲۳
حجت الاسلام ذوالنور:

امامت، استمرار تعالی و تکامل انسان است

نماینده مجلس گفت: امامت استمرار تعالی و تکامل انسان است؛ پیامبر گرامی اسلام قبل از حادثه غدیر بارها تهدید شد و این خط تا به امروز استمرار داشته است، همان‌طور که شیطان در مقابل آدم سجده نکرد و قسم خورد که او را گمراه خواهد کرد.
حجت الاسلام ذوالنور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در مراسمی که امروز به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ع) و امام جعفر صادق(ع) در مدرسه علمیه دارالسلام برگزار شد، گفت: وجود مبارک پیامبر گرامی اسلام(ص) رحمتُ للعالمین است؛ خداوند متعال در حدیث قدسی می‌فرماید پیامبر اگر تو نبودی افلاک و هستی خلق نمی‌شد.

وی افزود: رسول خدا(ص) آمد تا انسان را به حد کمالی که خدا برای او تعیین کرده است برساند و بُعد الهی و خلیفه اللهی را در انسان به فعلیت برساند؛ اگر دین خاتم و وجود مبارک پیامبر اکرم(ص) نبود تعالی بشر اتفاق نمی‌افتاد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: خداوند فعل عبث و بیهوده ندارد و از هر نقصی به دور است؛ اگر پیامبر اکرم(ص) و دین اسلام نبود انسان، جایگاه اصلی خود را در نظام هستی پیدا نمی‌کرد و آفرینش به کاری بیهوده و عبث مبدل می‌شد.

وی در ادامه بیان داشت: انسان‌ها و مخلوقات پروردگار به خودیِ خود ارزشمند هستند اما اگر وجود پیامبر اکرم(ص) نبود خلقت انسان قطعاً عبث بود؛ به علت ارزش و مقام انسان‌ها بود که خداوند متعال پیامبر اکرم(ص) را مبعوث کرد تا ارزش‌های انسان را متجلی کند و تعالی ببخشد.

حجت الاسلام ذوالنور ابراز داشت: امامت استمرار تعالی و تکامل انسان است؛ پیامبر گرامی اسلام قبل از حادثه غدیر بارها تهدید شد و این خط تا به امروز استمرار داشته است، همان‌طور که شیطان در مقابل آدم سجده نکرد و قسم خورد که او را گمراه خواهد کرد و خط خصومت را ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به گرامیداشت هفته بسیج گفت: یکی از میادین نبرد نور و نار، حق و باطل، شیطان و انسان و هدایت و ضلالت، دوران دفاع مقدس بود؛ ملت ما در دوران دفاع مقدس در حالی در مقابل دشمن ایستادگی کردند که دشمن در آمادگی کامل و از لحاظ تجهیزات و تسلیحات از ما جلوتر بود و ما در جنگی نامتقارن و نابرابر قرار گرفته بودیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی نقطه پرگار بیداری اسلامی در منطقه است و در ابعاد مختلفی به برکت انقلاب اسلامی به رشد و تعالی رسیده است و از همان روزهای نخست پیروزی، ملت را به شجاعت، آخرت گرایی، عشق، ایمان و ولایت مداری مسلح کرده بود‌./۹۶۹/پ202/ب1

ارسال نظرات