۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۵۸۶۵۲۵
حجت الاسلام سرزعیم:

وظیفه مسلمانان تبعیت از امر پیامبر است

مدیر آستان مقدس حضرت امامزاده حسن(ع) گفت: یک میلیارد مسلمان در جهان وظیفه داریم، کاری کنیم که تمام جوامع و افراد مسلمان تابع و تسلیم امر پیامبر(ص) شوند.
هفته وحدت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین سرزعیم مدیر آستان مقدس حضرت امامزاده حسن(ع) در مراسمی که شامگاه گذشته به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) در این آستان نورانی برگزار شد گفت: در مراجعه به آیات می‌بینیم که خداوند متعال، در قرآن کریم زن و شوهرها را به چهار گروه تقسیم می‌کند؛ آنها در حالی که زیر یک سقف زندگی می‌کردند اما جایگاه‌شان نزد خدا بسبار متفاوت بود.

وی افزود: در گروه اول زن و شوهری را معرفی می‌کند که هر دو اهل بهشت هستند؛ ایشان حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) هستند که تمام تفاسیر شیعه و عامه این زوج را بهشتی می‌دانند به علت اینکه تابع پیامبر(ص) بودند.

مدیر آستان مقدس حضرت امامزاده حسن(ع) ابراز داشت: قرآن کریم در گروه دوم زن و شوهری را قرار می‌دهد که مرد، جهنمی و زن اهل بهشت است؛ اینها آسیه و فرعون هستند که آسیه تسلیم امر خدا بود اما فرعون ادعای خدایی و زوال ناپذیری داشت.

وی اظهار داشت: گروه سوم حضرت لوط(ع) و همسرشان است که هیچ گاه به رسالت او ایمان نیاورد و تسلیم امر خدا نشد در عین حال که همسر پیامبر خدا بود؛ همسر حضرت لوط(ع) نیز به فرمایش قرآن کریم از جهنمیان است.

حجت الاسلام سرزعیم ابراز داشت: گروه چهارم ابولهب و همسرش هستند که هر دو اهل جهنم هستند و هیچ‌گاه رسالت پیامبر(ص) را قبول نکردند؛ آنها بسیار در حق پیامبر(ص) ظلم کردند، بسیار مغرورانه با ایشان برخورد کردند و همیشه به مردم دستور می‌دادند پیامبر(ص) را اذیت کنند و به ایشان ناسزا بگویند.

وی افزود: ابولهب فردی بود که وقتی در خیابان راه می‌رفت همه از ترس او دست به سینه بودند اما وقتی از دنیا رفت هیچ کس حتی پسرانش برای تشییع جنازه او نیامدند و مردم به بهانه واگیردار بودن بیماری او، در تشییع شرکت نکردند و اجازه ندادند او را در قبرستان بقیع دفن کنند.

مدیر آستان مقدس حضرت امامزاده حسن(ع) اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام به قدری فروتن و متواضع بودند که در تاریخ زندگانی ایشان هیچ کسی نتوانست در سلام کردن بر او سبقت بگیرد؛ پیامبر اکرم(ص) از هر گونه غرور و تکبر به دور بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وصیت پایانی پیامبر اکرم(ص) این بود که قرآن و اهل بیتم در میان شما امانت هستند؛ یک میلیارد مسلمان وظیفه داریم کاری کنیم که تمام جوامع و افراد مسلمان، تابع و تسلیم پیامبر(ص) شوند./۹۶۹/پ202/ب1

ارسال نظرات