۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۵۸۶۵۳۸
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

۲۴ درصد طلاب حوزه علمیه خراسان شمالی ممتاز تحصیلی هستند

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به تحصیل حدود دو هزار و ۶۰۰ طلبه در مدارس علمیه این استان، گفت: ۲۴ درصد از طلاب محصل در حوزه علمیه خراسان شمالی ممتاز تحصیلی هستند.
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع مسؤولان حوزه علمیه استان، با اشاره به برگزاری نخستین دوره شناسایی مستعدین برتر حوزه علمیه خراسان شمالی، اظهار کرد: سفر رهبر معظم انقلاب به این استان در مهرماه سال 91 و فرمایشات معظم له پیرامون ظرفیت و استعداد حوزوی در این استان، نقطه عطف توسعه و پیشرفت حوزه علمیه در خراسان شمالی بود.

وی با بیان اینکه رهبری در خراسان شمالی فرمودند اینجا مرکز استعداد بوده و ظرفیت احداث و راه‌اندازی یک حوزه علمیه جامع و با سطوح عالی درسی را دارد، افزود: همچنین محبتی که نماینده ولی فقیه در بحث طرح توسعه حوزه علمیه استان دارد، پشتوانه معنوی برای پیشرفت حوزه علمیه خراسان شمالی هستند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به اینکه امسال دو هزار و 600 طلبه در سطوح یک تا چهار در 15 مدرسه علمیه شهرستان‌های مختلف خراسان شمالی تحصیل می‌کنند، ادامه داد: بر اساس ارزیابی صورت گرفته از سوی حوزه علمیه خراسان، 24 درصد طلاب مدارس علمیه خراسان شمالی ممتاز تحصیلی شناخته شده‌اند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه مباحث علمی و آموزشی در مدارس علمیه استان به‌صورت ویژه انجام می‌شود، اضافه کرد: افزون بر این در حوزه علمیه خراسان شمالی دغدغه خاصی درزمینهٔ مسائل تهذیبی و تربیتی طلاب داریم.

وی تصریح کرد: در این راستا پارسال درس‌های اخلاق بیش از 100 جلسه در مدارس علمیه استان با حضور اساتید برجسته حوزه علمیه برگزار شد و یکی از برنامه‌های ثابت در شهرستان‌ها و مرکز استان بود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به استعدادیابی نخبگان در مدارس علمیه استان، اضافه کرد: دغدغه ما این است که با توجه به ظرفیتی که در حوزه علمیه استان فراهم شده و دو هزار و 600 طلبه در سطوح یک، دو، سه و چهار تحصیل می‌کنند، باید چه‌کار کنیم که از این ظرفیت و فضای فراهم شده به احسن وجه استفاده کنیم و تمام برنامه‌ریزی‌های ما هم در همین راستا است./9314//۲۰۲/خ

ارسال نظرات