۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۵۸۶۶۰۱
ولایتی:

حمایت از مقاومت اسلامی زمینه وحدت مسلمین را فراهم می‌کند

مشاور رهبر انقلاب در امور بین الملل گفت: حمایت و پشتیبانی از بیداری اسلامی در مقابل مثلث استبداد، استکبار و صهیونیست بین‌الملل باید در دستور کار مسلمانان قرار گیرد که با رشد مقاومت اسلامی، زمینه وحدت و انسجام امت اسلامی فراهم شود.
دکتر علی اکبر ولایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل امروز در کمیسیون بیداری اسلامی که در هتل آزادی برگزار شد، گفت: امروز وحدت مسلمانان راهبرد بسیاری مهمی در جهان اسلام است که با آن مقابل طرح‌ها نقشه‌های دشمنان در غرب آسیا می‌توان مقابله کرد.

وی افزود: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا با طرح‌هایی نظیر خاورمیانه بزرگ، جنگ‌های نیابتی، تضعیف و تجزیه کشورهای اسلامی قصد دارد به اهداف پلید خود یعنی تسلط بر جهان اسلام و غارت منابع مادی و ثروت‌های خدادادی مسلمانان برسد.

ولایتی با بیان اینکه دشمنان برای رونق کارخانه‌های اسلحه سازی و فروش آنها تلاش می‌کنند بین مسلمانان برادر کشی را رونق دهند، عنوان کرد: امروز کشتار مسلمانان در کشورهایی نظیر یمن، سوریه، عراق، افغانستان، پاکستان با این هدف صورت می‌گیرد.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل بیان داشت: آمریکا برای حمایت از رژیم صهیونیستی سیاست یک جانبه‌گرایانه و مداخله‌جویانه و ظالمانه‌ای را در پیش گرفته است که به همین منظور خون هزاران نفر انسان بی‌گناه در کشورهای غرب آسیا بر زمین ریخته می‌شود.

وی با بیان اینکه استراتژی و سیاست‌های آمریکا از ابتدای قرن 21 با شکست‌های آشکاری مواجه شده و در شرایط سختی قرار گرفته است، ابراز کرد: امروز دیگر آمریکا آن ابرقدرت سابق نیست و هیمنه آن فروریخته است.

ولایتی افزود: پیروزی اخیر مردم غزه بر رژیم صهیونیستی، پیروزی عراق و سوریه بر داعش، رسوایی آل سعود و اسرائیل در یمن، عدم سلطه پذیری مردم ستم کشیده بحرین و موارد بسیار دیگر از جمله شکست‌های سیاسی آمریکا در برابر مقاومت است.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل با بیان اینکه آزادی قدس نخستین و اصلی ترین مسأله جهان اسلام است، گفت: طرح‌ها و نقشه‌های استکبار جهانی و رژیم صهیونیست بین الملل و ارتجاع عربی برای جبران شکست‌ها و ناکامی‌ها در مقابل مقاومت است. 

وی با بیان اینکه هدف آمریکا و صهیونیست خبیث از ایجاد گروه‌های تکفیری در منطقه هدف قرار دادن چهره نورانی اسلام بود، گفت: آنان با ایجاد و گسترش جریان‌های تکفیری از بین مسلمانان متحجر و افراطی قصد داشتند در دنیا اسلام آمریکایی را به عنوان اسلام حقیقی معرفی کنند.

ولایتی افزود: اسلام هراسی و جلوگیری از گسترش اسلام در بین آزادی‌خواهان جهان، ایجاد تفرقه و برهم زدن وحدت مسلمانان در راستای ایجاد منطقه امن و توسعه نفوذ رژیم صهیونیستی در منطقه است.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل با بیان اینکه امروز مسلمانان وظیفه دارند که با تکفیر مبارزه کنند، خاطرنشان کرد: حمایت و پشتیبانی از بیداری اسلامی در مقابل مثلث استبداد، استکبار و صهیونیست بین‌الملل باید در دستور کار مسلمانان قرار گیرد که با رشد مقاومت اسلامی، زمینه وحدت و انسجام امت اسلامی فراهم شود./۸۱۳/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات