۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۵۸۶۶۴۵
امام جمعه تبریز:

مردم قدرشناس جانفشانی آتش‌نشانان در حوادث باشند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به ایثار و از خودگذشتگی نیروهای آتش‌نشانی در حوادث مختلف، گفت: مردم قدرشناس جانفشانی آتش‌نشانان در حوادث باشند.
حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام  والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ئلی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر امروز در جمعی آتش‌نشانان تبریز اظهار داشت: ضمن شناسایی مناطق حادثه خیز تبریز، باید تدابیر ایمنی اتخاذ و تذکرات لازم نیز به مالکان آنها‌ ارایه شود.

وی از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز خواست ضمن شناسایی نقاط حادثه خیز شهری، راهکارهای مناسب برای افزایش ایمنی آنها را ارایه کنند و گفت: یکی از مهم‌ترین مقوله‌های حایز اهمیت در پدافند غیرعامل توجه به نقاط حادثه‌خیز و پیش‌بینی برای مقابله با هرگونه اتفاق نابهنگام است.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که مردم باید قدرشناس ایثار و از خودگذشتگی نیروهای آتش‌نشانی در حوادث مختلف باشند، افزود: نقش آتش نشانان در ایجاد آرامش در جامعه مهم و ستودنی است و آتش نشانان، حامیان ایمنی شهر و قشر ایثارگر جامعه هستند، از این رو باید مورد توجه مسؤولان شهرداری باشند.

همچنین محمد قلیزاده، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز در سخنانی به ارایه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز پرداخت و اظهار داشت: سازمان به دنبال آموزش شهروندی است، در این راستا بیش از 800 نیروی داوطلب در محیط دانشگاهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کلانشهر تبریز، آموزش می‌بینند.

وی از برگزاری مانور عملیاتی اطفای حریق و امداد و نجات در ساختمان‌های بلند مرتبه شهید آیت الله مدنی  تبریز خبر داد و خاطرنشان کرد: این عملیات، بزرگ‌ترین مانور آتش نشانی در شمال غرب کشور بود که با حضور بیش از 150 نفر از آتش‌نشانان و نجات‌گران با تجهیزات فردی و جمعی ایستگاه‌های 21 گانه تبریز همراه شد./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات