۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۵۸۶۶۵۳
فرمانده سپاه علی بن ابی طالب:

مشکلات اجتماعی با مسجدمحوری حل می شود

فرمانده سپاه علی بن ابی طالب استان قم رسیدگی به امور عامه مردم بر اساس شأن و منزلت اجتماعی آنان را بر بستر و محور مسجد ممکن دانست و گفت: مردم با مسجد محوری می توانند به معضلات حاد فردی و اجتماعی خود پایان دهند.
سردار شاهچراغی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار سیدمحمد شاهچراغی  شب گذشته در همایش ائمه جماعت، هیأت امنا و پایگاه های بسیج استان قم که در شبستان کربلا مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به نقش و جایگاه مساجد در تقابل و مواجهه با تهاجم فرهنگی تمام عیار دشمنان اسلام اظهار داشت: تجربه دیدارهای مردمی در مساجد نشان می دهد که هرکجا مسجد پایه و معیار تجمع های انسانی باشد جامع ترین الگوهای محبت و کمال انسانی در مدیریت امور شکل می گیرد.

فرمانده سپاه علی بن ابی طالب استان قم با تصریح بر این که مسجد پایگاه تجمع جوانان مخلص و آینده سازان جامعه اسلامی است، ابراز داشت: اگر مسجد و کارکردهای الهی مسجد معیار کارکردهای مسجد باشد، مسلما محل تجمع جوانان خواهد بود.

وی ادامه داد: پایگاه بسیج مساجد نقش حیاتی در احیا و توسعه مساجد از سطح فعلی دارد؛ بر این مدار فرماندهان نواحی و پایگاه ها باید برای چنین ارزش هایی برنامه های مدون و مستمر داشته باشند.

سردار شاه چراغی در ادامه به اهمیت و جایگاه بسیج در حفظ و نشر تعالیم و آرمانهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بسیج آموزه ای حیاتی که از سوی امام راحل به امت آموخته شد و از سوی رهبر معظم انقلاب به درستی تبیین و ادامه پیدا کرد حقیقتی است که در قالب یک منظومه الهی انسانی به تحقق برخی از اهداف اسلامی انقلاب منتج شود.

فرمانده سپاه علی بن ابی طالب استان قم با تصریح بر این که بخش عمده ای از مسائل اجتماعی با تکیه بر کارکردهای پایگاه های بسیج قابل تحلیل و ترفیع است، گفت: پایگاه بسیج بر محور مسجد و هدایت ائمه جماعت می تواند کارکردهای فراموش شده مسجد را احیاء کند.

سردار شاه چراغی در ادامه رسیدگی به امور عامه مردم بر اساس شأن و منزلت اجتماعی آنان را فقط بر بستر و محور مسجد ممکن دانست و گفت: مردم با مسجد محوری می توانند به معضلات حاد فردی و اجتماعی خود پایان دهند.

وی ادامه داد: برای مثال موضوع طلاق که امروز به معضل اجتماعی نگران کننده تبدیل شده است می تواند با مسجد محوری و عزم هیأت امنای مسجد در کنار پایگاه های مقاومت بسیج به نقطه منطقی خود بازگردد./837/پ202/ب1

ارسال نظرات