۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۵۸۶۶۶۶
رای الیوم:

وعده سید حسن نصرالله در آستانه تحقق است

رای الیوم نوشت: اسرائیل در مرحله آتی در سه جبهه پر التهاب محاصره می‌شود؛ اول در شمال فلسطین اشغالی (با حزب الله)، دوم در جنوب (با گروه‌های مقاومت غزه) و سوم در شرق با رهبری مشترک سوریه و حزب الله.
سید حسن نصرالله

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه فرامنطقه‌ای «رای الیوم» روز دوشنبه (26 نوامبر) نوشت، «گزارش‌های صهیونیستی حاکی از تصمیم راهبردی سید حسن نصرالله درباره گشودن جبهه جولان پس از یکسره شدن سرنوشت ادلب است...» و سوال کرد «این گزارش‌ها چقدر دقیق است؟ آیا رأی منفی آمریکا به محکومیت اشغالگری اسرائیل بر بلندی‌های جولان و حمایت از حفاری نفت در این منطقه این فرآیند را شتاب می‌بخشد؟».

در مقدمه این یادداشت آمده است: این روزها اسرائیلی‌ها بیشتر از این هراس دارند که جبهه جولان مشتعل شود و سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله آن را به جبهه‌ای موازی جبهه جنوب لبنان در شمال سرزمین‌های اشغالی و جبهه نوار غزه در جنوب مبدل کند.

رای الیوم آورده است: در چند روز گذشته، مطبوعات اسرائیلی گزارش‌های متعددی منتشر کرده‌اند که می‌گوید سید حسن نصرالله با حمایت و  تشویق ایرانی‌ها تصمیمی استراتژیک برای گشودن جبهه جولان اتخاذ کرده است، بویژه پس از آنکه دو ماه پیش، گروه‌های مخالف سوریه از جنوب سوریه اخراج شدند و این منطقه کامل تحت حاکمیت دولت سوریه بازگشته است.

این روزنامه افزود: حزب الله سال‌هاست گشودن جبهه جولان را در راس اولویت‌های خود قرارداده و در این راه دو شهید بزرگوار «سمیر القنطار» و «جهاد مغنیه» دستیار وی را تقدیم کرده است، این دو قبل از اینکه هدف حمله اسرائیل قرار بگیرند با حمایت ژنرال «قاسم سلیمانی»، فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران راه زیادی از این مسیر را جلو رفتند.

نویسنده آورده است: محافل حزب الله در حال حاضر هویت فرمانده جدیدی را که جایگزین القنطار کرده است پنهان می‌کنند؛ اما اسرائیلی‌های نگران یا بهتر بگوییم وحشت زده در رسانه‌های خود از وجود تحرکاتی در این زمینه صحبت می‌کنند و این امر اقدام چند روز پیش «گادی آیزنکوت»، رییس ستاد ارتش اسرائیل در بازدید میدانی از بلندی‌های جولان با همراهی چند نفر از دستیارانش را توجیه می‌کند، بخصوص که این ژنرال صهیونیستی در جریان آن تاکید کرد، ارتش اسرائیل همچنان به تلاش خود برای از بین بردن همه تلاش‌های ایران به منظور استقرار در سوریه ادامه می‌دهد.

رای الیوم نوشت: دولت دونالد ترامپ هم شریک اسرائیلی‌ها در این نگرانی است و از تحرکات ارتش اسرائیل در بلندی‌های جولان و استخراج نفت این منطقه حمایت می‌کند، موضوع قابل توجه اینکه «نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل که پایان سال 2018 پست خود را ترک می‌کند  در نیمه‌های ماه جاری میلادی برای حسن ختام حمایت‌های خود از رژیم اشغالگر صهیونیستی،  علیه قطعنامه سالیانه محکومیت اشغالگری اسرائیل در بلندی‌های جولان رای داد و این قطعنامه را باطل برشمرد.

این روزنامه افزود: این اتفاق برای اولین بار در تاریخ سازمان ملل روی داد و فقط مورد تایید نماینده رژیم صهیونیستی قرار گرفت به گونه ای که 151 کشور به این قطعنامه رای مثبت داده و 14 کشور رای ممتنع دادند؛ هیلی این اقدام خود را به مخالفت با قطعنامه سازمان ملل درباره حضور نظامی ایران در سوریه مرتبط کرد.

نویسنده آورده است: ما در رای الیوم معتقدیم اعطای مجوز به شرکت آمریکایی «جنی انرژی» و شرکت نفت و گاز «آفک»، شاخه اسرائیلی آن برای استخراج نفت در بلندی‌های جولان موجب تسریع در گشودن این جبهه می‌شود آن هم پس از کسب موافقت روسیه و مشخص شدن سرنوشت ادلب که انتظار می‌رود ظرف چند هفته آتی صورت گیرد.

رای الیوم آورده است: نکته قابل توجه اینکه دیک چنی، معاون رییس جمهور اسبق آمریکا و یکی از مهمترین عاملان اجرای توطئه جنگ علیه عراق در سال ۲۰۰۳ در کنار رابرت مرداک، چهره‌ رسانه‌ای مشهور بین‌المللی و جیمز وُلسی، رییس اسبق سی‌آی‌ای از مشاوران این شرکت هستند.

نویسنده تاکید کرد: جبهه جولان اگر تصمیم به باز شدن آن شود که ما آن را بعید نمی‌دانیم، روندی فرسایشی برای رژیم اشغالگر اسرائیل رقم می‌زند که  جنگ فرسایشی مشابه آن در جنوب لبنان در برابر آن چیزی نیست، جنگی که در نتیجه آن ، ارتش اسرائیل از آنچه کمربند امنیتی خوانده می‌شود و ارتش جنوب لبنان به رهبری آنطوان لحد  در سال ۲۰۰۰ شکست خورد.

رای الیوم آورده است: اسرائیل در مرحله آتی محصور در سه جبهه داغ و مشتعل می‌شود یکی در شمال سرزمین‌های اشغالی (با حزب الله)، دومی در جنوب (با گروه‌های مقاومت در غزه به رهبری حماس) و سومی در شرق با رهبری مشترک سوریه و حزب الله خواهد بود.

نویسنده در پایان گفت: به نظر می‌رسد پیش گویی سید حسن نصرالله درباره جنگ آتی و هشدارهای او به اسرائیلی‌ها در مورد اینکه آنها هیزم آتش این جنگ خواهند بود و نیز توصیه‌هایش به آنها برای فرار به سمت غرب از راه دریا و یادگیری زودهنگام شنا برای نجات جانشان پیش از آغاز جنگ، در آستانه تحقق است.

فارس

ارسال نظرات