۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۵۸۶۶۷۱

سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی علت تعویق «معامله قرن» را فاش کرد

سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی گفت که علت به تعویق افتادن اعلام طرح موسوم به «معامله قرن» تلاش کشورش برای ایجاد مقبولیت هرچه بیشتر این طرح بوده است.
ترامپ و نتانیاهو

به گزارش خبرگزاری رسا، دیوید فریدمن سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی گفت که علت به تعویق افتادن اعلام طرح موسوم به «معامله قرن» تلاش کشورش برای ایجاد مقبولیت هرچه بیشتر این طرح بوده است.

دیوید فریدمن افزود: این طرح در زمانی که احتمال بیشترین میزان پذیرش و مقبولیت آن وجود داشته باشد، برای اجرا منتشر خواهد شد.

وی گزارش های مربوط به این که دولت آمریکا طرح ویژه ترامپ موسوم به معامله قرن را به دلیل فشارهای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و بحران دولت ائتلافی وی به تعویق انداخته است، رد کرد.

تیم ویژه این طرح آمریکایی هفته گذشته در کاخ سفید با رییس جمهوری و مقام های بلند پایه آمریکا دیدار و گفت و گو کرده بود.

در بیانیه منتشر شده از سوی سفارت آمریکا در اسرائیل اعلام شده که جرد کوشنر، جیسون گرینبلات و دیوید فریدمن هفته گذشته با ترامپ دیدار و دیدگاه های وی را برای تحقق صلحی فراگیر میان اسرائیل و فلسیطنی ها بررسی کردند.

طرح ضد فلسطینی معامله قرن شامل انضمام کامل قدس به رژیم صهیونیستی، انضمام شهرک های موجود در کرانه باختری به این رژیم، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تعیین منطقه 'ابودیس' به عنوان پایتخت کشور فلسطین است.

این طرح با واکنش های شدیدی از سوی مسلمانان و فلسطینیان رو به رو شده و تنش ها و درگیری ها با نظامیان اسرائیلی را در فلسطین از جمله نوار غزه افزایش داده است.

ایرنا 

ارسال نظرات