۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۵۸۶۷۱۹
با حضور آیت الله اشرفی شاهرودی؛

۲۱۰ طلبه حوزه علمیه خراسان ملبس به لباس روحانیت شدند

جمعی از طلاب حوزه علمیه مشهد که بر اساس آیین نامه مصوب شورای عالی حوزه علمیه خراسان دوره کارگاه تلبس را گذراندند با کسب مجوز تلبس، در مراسمی مفتخر به لباس مقدس روحانیت شدند.
عمامه گذاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به مناسبت ایام میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) مراسم تلبس 170 نفر از طلاب حوزه علمیه مشهد با حضور علما در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد.

در این مراسم آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی از علمای بزرگ خراسان سخن گفت و پیرامون وظایف طلبگی و رعایت شان لباس و حوزه تذکر داد. در کنار این مراسم، 40 نفر از طلاب در مدارس علمیه سطح مشهد نیز همزمان از سوی استادان خویش مزین به لباس روحانیت شدند.

آیین نامه تلبس حوزه علمیه خراسان

پیش نیاز تلبس در حوزه علمیه گذراندن دوره کارگاهی تلبس است که بر اساس آیین نامه مصوب شورای عالی حوزه علمیه خراسان اجرا می شود.

سند این آیین نامه از سوی کمیسیون فرهنگ و اخلاق در مردادماه 95 تدوین شده و پس از بررسی های متعدد در نهایت دی ماه 95 در صحن شورای عالی به تصویب همه اعضای محترم رسید.

این آیین نامه در دو فصل با عناوین تعاریف، کلیات و ضوابط، و مقررات در 11 ماده به تصویب رسیده است.

شورای عالی حوزه علمیه خراسان به منظور حفظ جایگاه عظیم روحانیت، سامان دهی، رسمیت بخشی، تشویق و ترغیب طلاب به امر تلبس، محافظت و حراست از قداست لباس روحانیت، این آئین نامه را در موارد شرایط عمومی و شرایط علمی تلبس به تصویب رساند./933/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات