۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۵۸۶۷۳۶
حجت الاسلام نبویان:

دیپلماسی اتحاد اسلامی تنها راه حل مشکلات جهان اسلام است

معاون فرهنگی مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه دیپلماسی اتحاد اسلامی تنها راه برای حل مشکلات جهان اسلام است، گفت: اتحاد جوامع اسلامی تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی آمریکا علیه ایران و جهان اسلام را بی اثر می کند.
گفت وگوی رسا با حجت الاسلام نبویان

حجت الاسلام سیدمحمود نبویان معاون فرهنگی مجمع تقریب مذاهب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا و کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی را ناشی از عدم اتحاد جوامع اسلامی دانست و گفت: دیپلماسی اتحاد اسلامی تنها راه برای حل مشکلات جهان اسلام است.

وی اتحاد جوامع اسلامی را سبب بی اثر کردن تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران دانست و ادامه داد: زمانی که آمریکا ایران را تحریم کرد اگر همه جوامع اسلامی به سرعت کالاهای صنعتی آمریکا را تحریم کرده و از فروش نفت به آنان اجتناب می‌کردند دیگر شیطان بزرگ جرأت نمی‌کرد کشوری از کشورهای اسلامی را تحریم و تهدید کند.

حجت الاسلام نبویان بالا و پایین شدن قیمت دلار و تاثیر آن در اقتصاد داخلی کشورهای اسلامی را نتیجه عدم وحدت مسلمین بیان کرد و اظهار داشت: چین به عنوان قطب اقتصادی دنیا با 30 کشور جهان رابطه دو جانبه ارزی ایجاد کرده تا از این طریق به رشد و پیشرفت اقتصادی بیشتری دست یابد.

معاون فرهنگی مجمع تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: اگر کشورهای اسلامی دلار را از چرخه مبادلات تجاری خود خارج کرده و مشابه اتحادیه اروپا ارز مشترک ایجاد کنند دیگر با تغییر قیمت دلار اقتصاد آنان را در معرض خطر قرار نمی گیرد.

وی در ادامه اتحاد جوامع اسلامی را ضامن امنیت مسلمانان دانست و بیان داشت: اگر کشورهای اسلامی با یکدیگر متحد بودند و ارتش واحدی تشکیل می‌دادند دیگر کشوری جرأت نمی‌کرد به کشورهای اسلامی مانند یمن، عراق، ایران و سوریه حمله‌ور شود.

حجت الاسلام نبویان افزود: همچنین اگر کشورهای اسلامی با یکدیگر وحدت داشتند و مبادلات صنعتی و تکنولوژی بین خودشان ایجاد می‌کردند زمینه رسیدن به رفاه، امنیت و ثبات اقتصادی برای جوامع اسلامی تضمین و تحریم‌های دشمنان علیه آنان بی اثر می‌شد.

معاون فرهنگی مجمع تقریب مذاهب اسلامی با تاکید براینکه خداوند به مسلمانان دستور داده تا از فرامین و دستورات الهی تبعیت کنند، اظهار داشت: اگر جوامع اسلامی به آموزه‌های قرآن کریم عمل می‌کردند به طور قطع بسیاری از مشکلات امروز حل می‌شد و اجازه نمی‌دادند عربستان به عنوان به یمن حمله کند چرا که خداوند مسلمانان را فرمان داده تا با کفار شدید باشند نه با براداران دینی؛ بنابراین وحدت تنها راه حل پیشرفت جوامع اسلامی به شمار می‌رود./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات