۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۵۸۶۷۴۳
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

وحدت امت اسلام خنثی کننده توطئه دشمنان است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان این که وحدت امت اسلام زمینه ساز پیشرفت و اقتدار مسلمانان است، گفت: وحدت امت اسلامی خنثی کننده توطئه دشمنان است.
قاضی

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، وحدت را یک تکلیف قرآنی برای امت اسلامی دانست و گفت: خداوند متعال مسأله وحدت را در قرآن کریم مطرح و مسلمانان را به حفظ آن تکلیف کرده است؛ اساسا نزاع و تفرقه جامعه اسلامی را فشل کرده و آنها را از اهداف والای خود دور می‌کند بنابراین وحدت یک امر ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با توجه به شرایط کنونی جهان اسلام، حفظ وحدت و همدلی بین مسلمانان را بسیار لازم و ضروری بیان کرد و اظهار داشت: به این خاطر که آمریکا، صهیونیسم و اذناب آنها علیه مسلمانان و با هدف ضربه زدن به دنیای اسلام با هم متحد شدند، دشمنان اسلام از تفرقه به عنوان ابزاری علیه مسلمانان و مانع بزرگی بر سر راه رشد و پیشرفت جوامع اسلامی بهره می‌برند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد: اکنون که دشمنان و مستکبران عالم به ذلت کشاندن مسلمانان را از اهداف خود قرار دادند، تنها راهی که دنیای اسلام در مقابله با این دشمنی پیش روی خود دارد حفظ وحدت و انسجام مسلمانان است؛ اگر مسلمانان متحد نباشند نمی‌توانند به موفقیت دست یابند.

وی در خصوص ثروت‌ها و ذخایر طبیعی کشورهای اسلامی، ابراز کرد: کشورهای اسلامی از نظر نیروی انسانی و ذخایر خدادای به حدی غنی هستند که اگر با یکدیگر متحد شوند قطعا به یک قدرت برتر در جهان تبدیل می‌شوند و دیگر شاهد این ظلم و کشتار گسترده در جوامع اسلامی نخواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر بیان داشت: در سال‌های اخیر در افغانستان، پاکستان و کشورهای اسلامی بمب ‌گذاری‌های زیادی صورت گرفته و تعداد زیادی از مسلمانان به خاک و خون کشیده شدند، اما متاسفانه غربی‌ها اصلا نسبت به این فجایع واکنش مناسبی نشان نمی‌دهند علت این است که آنها از این اتفاقات به هیچ عنوان ناراحت نیستند و حتی دوست دارند که جوامع اسلامی همیشه ناامن باشد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد: امروز دشمنان با فشارهای اقتصادی جوامع اسلامی را با بحران مالی روبرو کردند تا از رشد و پیشرفت علمی و نظامی باز بمانند در چنین شرایطی وحدت جوامع اسلامی یک ضرورت است که توطئه آنان را خنثی می‌کند.

وی توجه به مشترکات را عاملی برای وحدت جوامع اسلامی و بهترین ایده مطرح شده از سوی نظام جمهوری اسلامی ایران بیان کرد و گفت: موفقیت مسلمانان تنها در سایه وحدت و اتحاد ممکن می‌شود، اگر مسلمانان حول محور مشترکاتی که با هم دارند به اتحاد برسند، می‌توانند بر قدرت‌های سلطه‌گر جهان غلبه کنند، امروز شرایط و وضعیت سوریه، عراق، لیبی و یمن وضعیت بسیار دردناکی است، جامعه اسلامی باید تا دیر نشده کاری انجام دهد و اتحاد و انسجام را بین خود تقویت کرده و به یک نقطه مطلوب دست پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پاسخ به این پرسش که علما و حوزه‌های علمیه در تقویت وحدت چه نقشی می‌توانند ایفا کنند؟ پاسخ داد: علما، فرهیختگان و اساتید دانشگاه نقش برجسته‌ای نسبت به مردم عادی دارند، مردم همواره از علما و نخبگان جامعه الهام می‌گیرند بر این اساس علما و اندیشمندان جامعه باید در اظهارات خود مراقب و مروج اصل وحدت باشند.

وی افزود: مرحله اول در ایجاد و حفظ وحدت، باور به ضرورت وحدت است، کسی که به اصالت وحدت باور نداشته باشد نمی‌تواند در این مسیر گام بردارد؛ مرحله دوم احترام گذاشتن به دیگر مذاهب و فرق اسلامی است، رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند اهانت به دیگر مذاهب اسلامی شرعا حرام است چرا که اهانت به مذاهب خود منشأ فتنه و دشمنی است.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر ادامه داد: مرحله سوم برخورد قاطع با تمام کسانی است که وحدت را خدشه‌دار می‌کنند، امروز دشمنان اسلام عده‌ای را مأمور کردند که به عقاید اهل‌سنت اهانت کرده و عده‌ای دیگر را مامور به اهانت به شیعیان کردند از این رو یکی از مهم‌ترین اقدامات در حفظ وحدت برخورد و مقابله صریح با ناقضان وحدت است.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین بهترین و سریع‌ترین راه برای ایجاد وحدت بین جوامع اسلامی همان راهی است که نظام جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد کرده و آن راه تکیه و تاکید بر مشترکات مذاهب گوناگون مسلمانان است./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات