۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۵۸۶۷۸۷

طرح مطالعاتی «سیری در صحیفه سجادیه» ویژه طلاب خواهر

طرح مطالعاتی «سیری در صحیفه سجادیه» با عنوان دوره غیرحضوری «قرآن صاعد» از سوی اداره قرآن و حدیث جامعه الزهرا ویژه بانوان طلبه برگزار می‌شود.
طرح مطالعاتی صحیفه سجادیه

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب صحیفه سجادیه یکی از آثار ارزشمند شیعه است که از امام سجاد علیه‌السلام برای ما به یادگار مانده است.

این کتاب یکی از پرمحتواترین و ارزشمندترین کتاب اهل بیت علیهم‌السلام است که «انجیل اهل بیت»، «زبور آل محمد» و «اخت القرآن» لقب گرفته است.

کتاب صحیفه سجادیه مشتمل بر ۵۴ دعا و مناجات با مضامین متنوعی چون اصول اعتقادی، فضیلت‌های اخلاقی، سنت‌های الهی، شرافت‌های انسانی، مسائل روانشناختی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و غیره است که به آن «صحیفه کامله» نیز گفته می‌شود.

متأسفانه کتاب صحیفه سجادیه در میان ما شیعیان مظلوم و مهجور مانده است و ما به نحو شایسته ای از آن بهره نمی‌گیریم، حال آنکه بنا به گفته بزرگان دین، این کتاب میراث امام زین العابدین علیه‌السلام برای آیندگان بوده است تا ما از این گنجینه گرانبها در دنیای امروز استفاده کنیم.

اداره قرآن و حدیث جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در راستای شناخت و انس بیشتر طلاب با این کتاب ارزشمند، طرح مطالعاتی سیری در صحیفه سجادیه با عنوان دوره غیرحضوری «قرآن صاعد» را در دستور کار خود قرار داده است.

این دوره، در ۸ مرحله برگزار می‌شود و در پایان به شرکت‌کنندگانی که نمره حد نصاب را  در همه مراحل کسب کنند، گواهی پایان دوره اعطا می‌شود.

هم اکنون دومین مرحله این دوره در حال برگزاری است و طلابی که به هر دلیل موفق به شرکت در مرحله اول دوره نشده‌اند می‌توانند با ارسال پاسخنامه مرحله اول و دوم تا ۲۰ آذر ماه در این طرح شرکت کنند.

طلاب می‌توانند جهت دریافت دفترچه سؤالات به ورودی ساختمان شهید بهشتی رحمه‌الله‌علیه، طبقه همکف، سرای ثقلین مراجعه کنند و یا از طریق سایت وکانال جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در پیام‌رسان سروش به نشانی @jz_news  دریافت کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۳۲۱۱۲۳۵۵ تماس بگیرید. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات