۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۵۸۶۷۹۵

ادغام مسلمانان در جامعه، محور همایش اسلام در آلمان

معاون وزیر کشور آلمان گفته است که این کشور باید مطمئن شود که بودجه مساجدش از خارج تأمین نمی شود.
آلمان

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش اسلام در آلمان (DIK) امروز در برلین آلمان آغاز می شود. ادغام مسلمانان در جامعه آلمان و مسائل مربوط به تربیت امامان جماعت مساجد این کشور، مهمترین موضوعات همایش امسال خواهد بود.

این همایش امروز با سخنرانی هورست زیهوفر ( Horst Seehofer) وزیر کشور آلمان در برلین آغاز به کار می‌کند. موضوع تامین هزینه امامان مساجد از خارج به ویژه مساجد تحت حمایت دولت ترکیه از موضوعات اصلی این همایش خواهد بود.

مارکوس کربر (Markus Kerber ) معاون وزیر کشور آلمان و از سازمان‌دهندگان این برنامه می‌گوید : هدف از این همایش باید این باشد که اطمینان پیدا کنیم مساجد آلمان دیگر به پول خارجی وابسته نیستند.

زیهوفر سخنرانان زیادی را برای شرکت در همایش دعوت کرده که هیچ‌یک به سازمان‌های اسلامی معروف آلمان وابسته نیستند. خانم سیران آتش (Seyran Ates) بنیانگذار مسجد لیبرال ابن رشد- گوته و «احمد منصور» روان‌شناس از سخنرانان اصلی همایش هستند. همچنین قراراست «ایمن مازق» رییس شورای مرکزی مسلمانان آلمان و «عبدالرحمان آتسوی» از اتحادیه اسلامی امور دینی (DITIB) به مناظره بپردازند.

زیهوفر چند روز پیش در گفتگو با روزنامه «فرانکفورتر الگماینه» تاکید کرد که گروه‌های اسلامی باید طوری سازمان‌دهی شوند که همکاری خود با دولت را بر اساس قانون اساسی آلمان تضمین کنند.

به گفته او سازماندهی و تامین هزینه مساجد در آلمان باید طوری باشد که در آن پایداری و وفاداری به دولت تضمین شود.
از آغار به کار نخستین دور این همایش در سال ۲۰۰۶، ادغام سیاسی و اجتماعی مسلمانان در جامعه آلمان، از مهمترین دغدغه‌های سازمان‌دهندگان آن بوده است.

منبع: ایکنا

ارسال نظرات