۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۵۸۶۸۰۷
آیت الله مدرسی:

مردم برای حل مشکلاتشان به علمای دین مراجعه کنند

یکی از علمای عراق تصریح کرد: مردم برای حل مشکلاتشان باید به مراجع و علمای دین مراجعه کنند.
آیت الله سید محمد تقی مدرسی

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، آیت الله محمد تقی مدرسی از علمای عراق طی سخنانی در مسجد امام موسی کاظم (ع) واقع در شهر مقدس کربلا با اشاره به آیه 35 سوره نور «اللَّهُ نُورُ السَّمَوَتِ وَالْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ کَمِشْکَوهٍ فِیهَا مِصْبَاحٌ الْمِصْبَاحُ .....»(خداوند، نور آسمان‏ها و زمین است. مثل نور او همچون چراغدانى است که در آن چراغى (پر فروغ) باشد...) گفت: بیوت علما، مراجع دین و حوزه های علمیه مصداق «مشکاة» ذکر شده در این آیه است. مردم اگر بخواهند مشکلاتشان حل شوند باید به این مشکات ها مراجع کنند.

وی به گوشه ای از مشکلات و سختی های که علمای دین در طول تاریخ با جان و مال خود تحمل کردند، اشاره کرد و گفت: علمای دین در طول تاریخ بازداشت، تبعید، شکنجه و ترور شدند ولی از وظایف خود عقب نشینی نکردند و با قدرت از عقیده و ارزش های الهی به دفاع برخاستند بر این اساس شاهد گسترش حوزه های علمیه در کشورهای مختلف اسلامی مانند، ایران، عراق، کشورهای حاشیه خلیج -فارس- و حتی جبل عامل لبنان هستیم. این حوزه های علمیه از دین، عقیده اسلامی و کرامت انسانی دفاع کردند.

وی در ادامه سخنان خود توصیه های به طلاب حوزه های علمیه و علمای دین کرد و افزود: طلاب باید به کتاب و اثار مختلف علمای دین نظیر فقه، اصول و تفسیرتوجه وافری داشته باشند.

آیت الله مدرسی در دومین توصیه خود گفت: ارتباط مستمر با قرآن کریم، روایات اهل بیت (علیهم السلام) موجب می شود که طلبه بار فرهنگ قرآنی و دینی خود را کامل کند. طلاب دوران های قدیم بر خلاف طلاب کنونی به قرآن کریم و احادیث اهل بیت (علیهم السلام) بیشتر مشغول بودند.

وی شناخت واقعیت های موجود را توصیه سوم خود به طلاب دانست و گفت: در حالی جمعیت مردم جهان روزانه در حاله افزایش است که علما، خطیبان و طلاب بسیار اندکی برای پاسخگویی به نیازهای دینی آنان داریم بنابرین حوزه های علمیه باید کانال های برای ورود به منازل و خانواده ها پیدا کنند تا هر کدام از اعضای خانواده بتوانند تفقه در دین داشته باشند و با حلال و حرام دین آشنا شوند.

ارسال نظرات