۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۵۸۶۸۵۰
مدیر مرکز آموزش عالی علوم اسلامی کوثر:

حوزه علمیه متولی نظام دینی در جامعه است

مدرسه علمیه کوثر تهران با بیان اینکه حوزه علمیه متولی نظام دینی در جامعه است، گفت: فعالیت و همگام شدن حوزه علمیه با توجه به اتفاقات و حوادثی که دشمن در حال طراحی آن است بسیار ضرورت دارد.
جلالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جلالی مدیر مدرسه علمیه کوثر تهران، امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران حوزه علمیه خواهران تهران که در مدرسه علمیه خواهران «رفیعه المصطفی« برگزار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: حوزه علمیه متولی نظام دینی در جامعه است.

وی افزود: همچنین فرمودند: با بروز تحول در اجتماع این نظام علمی و دینی در روش از ضرورت‌های راهبردی باید بهره‌مند شود؛ از سال 75 تحولات بسیاری در حوزه‌ علمیه خواهران صورت گرفت و مسؤولان ذی ربط در این زمینه بسیار تلاش کردند.

جلالی ادامه داد: اما با توجه به نیازها و اتفاقاتی که در مباحث دینی و فرهنگی در سطح کلان رخ می‌دهد نمی‌توان گفت این مقدار تلاش کافی بوده است، فعالیت و همگام شدن حوزه علمیه با توجه به اتفاقات و حوادثی که دشمن در حال طراحی آن است بسیار ضرورت دارد.

مدیر مدرسه علمیه کوثر تهران مدیران حوزه‌های علمیه خواهران را افرادی با سابقه و اهل علم دانست و اظهار داشت: در شرایط کنونی همه هم و غم این مدیران رفع مشکلات فرهنگی و تقویت باورهای دینی افراد جامعه است.

وی با خطاب قرار دادن مدیر حوزه های علمیه خواهران حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور، گفت: مهمترین درخواست مدیران حوزه علمیه خواهران از مرکز مدیریت آن است که تهران را به گونه‌ای دیگر ببینند چرا که مشکلات و مسائلی که در تهران وجود دارد با مشکلات و مسائل سایر شهرها بسیار متفاوت است.

جلالی خاطرنشان کرد: تهران در بسیاری از زمینه‌ها اعم از آسیب‌های اجتماعی، مسائل فرهنگی، نکات مثبت و منفی نسبت به سایر شهرها پیشگام است از این رو برنامه‌های فرهنگی که از مرکز مدیریت به مدارس تهران ابلاغ می‌شود باید برنامه‌ای منسجم و براساس مدیریت راهبردی باشد که بتوان مشکلات تهران را کاهش داد./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات