۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۵۸۶۸۵۸
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

طلاب برای هدایت موقوفات جدید به سمت حوزه علمیه همت کنند

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه طلاب و روحانیان اولی‌ترین کسانی هستند که می‌توانند به حوزه علمیه کمک کنند، گفت: در این راستا باید حوزویان برای هدایت موقوفات جدید به سمت حوزه علمیه همت کنند.
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار برگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، عصر امروز در نشست با مسؤولان مدرسه علمیه الزهرا (س) بجنورد، با اشاره به تغییر مدیر این مدرسه علمیه، اظهار کرد: در ماه‌های اخیر تغییر و تحولاتی در مدرسه الزهرا (س) بجنورد روی داده و پس از استعفای خانم وضیع، مدیر جدیدی در این مدرسه علمیه مشغول به فعالیت شده است.

وی با بیان اینکه شمار طلاب این مدرسه به نسبت چند سال پیش افزایش یافته است، اضافه کرد: توسعه مدرسه علمیه الزهرا (س) در دستور کار حوزه علمیه خراسان شمالی قرار دارد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به در دست اجرا بودن پروژه ساختمان این مدرسه علمیه، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا آخر سال بتوانیم ساختمان مدرسه علمیه الزهرا (س) بجنورد را تکمیل کرده و تحویل دهیم.

وی تصریح کرد: واقعیت آن است که مدارس علمیه برادران به نسبت مدارس علمیه خواهران برخورداری بهتری دارند ولی در مدارس خواهران هنوز کمبودهای زیادی وجود دارد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: خود طلاب اولی‌ترین کسانی هستند که می‌توانند به حوزه علمیه خواهران کمک کنند و در این راستا اگر خودشان نمی‌توانند رابط شده و خیران و واقفان را برای کمک به مدارس علمیه خواهران جذب کرده و تلاش کنند برای مدرسه علمیه خواهران وقف انجام شود.

وی تصریح کرد: در چند سال اخیر 13 ساختمان آپارتمانی برای حوزه علمیه استان وقف شده که بیشتر این‌ها نتیجه فعالیت رابطان است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: افراد تلاش کنند رابط بین خیران و واقفان برای مدارس علمیه خواهران باشند تا وقف به نام حضرت زهرا (س) به ثبت برسد و از این طریق خدمتی را به مدارس علمیه بکنند.

وی اظهار کرد: همچنین اگر فردی تخصص و توانایی خاصی دارد می‌تواند درزمینهٔ اموری از قبیل برق‌کاری یا سایر امور تخصصی به مدرسه خواهران کمک کند./9314//۶۰۱/خ

ارسال نظرات