۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۵۸۶۸۶۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

ایفای نقش تربیتی عالم دینی درگرو تهذب و عمل‌گرایی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه در تاریخ حوزه‌های علمیه هرکدام از علمای بزرگ اثرگذاری ویژه و فراوانی در جامعه داشته‌اند، گفت: عالم مهذب در جامعه می‌تواند نقشی ایفا کند که یک شهر را تربیت کند.
یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، شامگاه امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، به تشریح نقش‌آفرینی علمای بزرگ تاریخ در جامعه اسلامی پرداخت و گفت: باید طلاب جوان از این علما و بزرگان حوزوی الگوبرداری کرده و تمام همت خود را به خدمت به جامعه و مردم معطوف کنند.

وی در ادامه با اشاره به خدمات برجسته شیخ صدوق در جامعه اسلامی، افزود: علی بن بابویه قمی سن 70 سالگی فرزندی نداشت تا اینکه خدمت امام حسن عسکری (ع) رسید و مسئله فرزند دار شدن را خدمت این امام همام مطرح کرد، امام در نامه‌ای او را شیخ و معتمد خود خطاب قرار داد و نوشت: «یا شیخی و معتمدی و فقیهی ابا الحسن علی بن الحسین القمی وفّقک الله لمرضاته و جعل من صلبک اولادا صالحین برحمته؛ ای فقیه بزرگوار و مورد اعتمادم ابوالحسن علی بن حسین قمی، خداوند تو را بر انجام افعال پسندیده حق توفیق دهد و از نسلت به رحمت و کرمش فرزندان شایسته‌ای به وجود آورد».

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: همانند ذکریای پیامبر که خداوند به او بشارت تولد حضرت یحیی (ع) را داد، امام حسن عسکری (ع) هم به ابن بابویه قمی گفت خداوند از وجود تو اولاد صالحی را قرار می‌دهد و نحوه ولادت محمد بن بابویه قمی معروف به شیخ صدوق همین است.

وی با بیان اینکه محمد بن علی بن بابویه قمی معروف به شیخ صدوق اثرگذاری ویژه و فراوانی در جامعه داشت، ادامه داد: عالم مهذب در جامعه می‌تواند نقشی ایفا کند که یک شهر را تربیت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: امام راحل می‌فرماید تابستان‌های چند سالی را به محلات می‌رفتم و می‌دیدم مردم این منطقه چقدر انسان‌های خوبی هستند و اخلاق عملی را نشان می‌دادند، با خود گفتم چطور شده که شهر محلات در دوره پهلوی چنین جایی شده است؟ بررسی کردم دیدم علمای بزرگی به این محل آمد و شد دارند و حتی شیخ مرتضی انصاری شخصیت بزرگ و عظیم هم به محلات آمده است، بنابراین دریافتم راز مسئله و علت اصلاح مردم در شهر محلات علمای مهذب هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: با دقت در عملکرد و نقش‌آفرینی این عالمان درمی‌یابیم ایفای نقش تربیتی عالم دینی و روحانی درگرو تهذب و عمل‌گرایی است./9314//۶۰۱/خ

ارسال نظرات