۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۵۸۶۸۶۷
حجت الاسلام والمسلمین آقامیری خبر داد؛

فعالیت ۷۷ مدرسه علمیه خواهران در سطح استان تهران

حجت الاسلام والمسلمین آقامیری با بیان اینکه ۷۷ مدرسه علمیه خواهران در سطح استان تهران طلبه تربیت می‌کند، گفت: متقاضیان ورود به حوزه علمیه خواهران از سال ۹۰ تا ۹۷ سه برابر شده است.
آقامیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین آقامیری مدیر سابق حوزه علمیه خواهران استان تهران، امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران حوزه علمیه خواهران تهران که در مدرسه علمیه خواهران «رفیعه المصطفی« برگزار شد، گفت: زنان نقش بسیار مهمی در ترویج و تبلیغ مبانی دینی دارند.

وی افزود: پیش از پیروزی انقلاب کمتر مراکزی وجود داشت که مبانی و مباحث دینی را به بانوان آموزش دهد از این رو زنان نقشی در مسائل اجتماعی و فرهنگی جامعه نداشتند اما با با پیروزی انقلاب اسلامی این روند تغییر کرد و زنان همدوش مردان وارد صحنه تبلیغ دین شدند.

حجت الاسلام والمسلمین آقامیری انقلاب اسلامی را میراث گران‌بهای امام راحل بیان کرد و اظهار داشت: بانوان نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.

مدیر سابق حوزه علمیه خواهران استان تهران شکوفایی حوزه‌های علمیه بانوان را از سال 75 – 76 به بعد بیان کرد و گفت: در حال حاضر حوزه‌ علمیه خواهران شانه به شانه حوزه‌ علمیه برادران در حال حرکت است و این توسعه و پیشرفت یک شاهکار و عنایت الهی است.

وی حوزه علمیه خواهران را عاملی برای گسترش دین در جامعه دانست و گفت: از مهمترین وظایف حوزه علمیه خواهران تربیت بانوان شایسته در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین آقامیری با بیان اینکه بانوی شایسته می‌تواند فرزند خوب تربیت کند و تحویل جامعه دهد، عنوان کرد: برخی قوانین که مانع حضور و گسترش حوزه علمیه خواهران می‌شود باید اصلاح شود تا بانوان بیشتر به حوزه‌های علمیه جذب شوند.

مدیر سابق حوزه علمیه خواهران استان تهران وجود حوزه‌های علمیه خواهران را به نفع کشور دانست و گفت: اگر بخواهیم در جامعه نگرش دینی را تقویت کنیم و شاهد متحول شدن جامعه باشیم باید نگرش دینی بانوان را تقویت کنیم.

وی با استناد به کلام رهبر کبیر انقلاب که فرمودند: بین حوزه خواهران و برادران نباید هیچ فرقی وجود داشته باشد، اظهار داشت: حوزه علمیه خواهران نباید مورد بی توجهی قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین آقامیری با اشاره به اقدامات حوزه علمیه خواهران استان تهران در طول 7 سال مدیریت وی، گفت: از سال 90 که بنده به این سمت انتخاب شدم تعداد مدارس علمیه خواهران قریب به 33 حوزه بود اما امروز تعداد آن به 77 مدرسه علمیه رسیده است و متقاضیان شرکت در حوزه‌های علمیه خواهران نیز 3 برابر شده است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات