۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۵۸۶۸۸۱
حجت الاسلام والمسلمین سالمی:

شاکر بودن از فضائل اخلاقی است

تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) با بیان اینکه خداوند انسان ذاکر، صابر و شاکر را دوست دارد، گفت: شاکر بودن از فضائل اخلاقی است.
سالمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سالمی تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع)، امروز در جلسه درس اخلاق که در همین حوزه علمیه برگزار شد، گفت: شبهه افکنی حربه دشمن برای گمراه ساختن مسلمانان از مسیر دین است.

وی با بیان یک شبهه اعتقادی، ابراز کرد: گاهی می‌گویند: گاهی دشمنان با این شبهه که قرآن می‌فرماید: فقط و فقط بنده خدا باشید، پس چرا شیعیان نام خود را عبدالحسین، عبدالعلی، عبدالرضا، عبدالزهرا و ... می‌نامند، آیا این شرک نیست؟! قصد انحراف و تخریب چهره شیعیان را دارند.

حجت الاسلام والمسلمین سالمی در ادامه با پاسخ به شبهه مطرح شده، اظهار داشت: در زبان فارسی و عربی مرسوم است که برای اظهار ارادت به یک شخص بزرگی می‌گویند، من بنده شما هستم و یا می‌گویند: بنده پروری فرمودید و یا عرب ها می‌گویند: أنا عبدکم.

تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) ادامه داد: اینها برای اظهار ارادت است، نه اینکه واقعا ما بنده آن‌ها باشیم؛ و در اینجا هم گوینده و هم شنونده به وضوح می‌دانند که مقصود چیست.

وی در ادامه بیان داشت: مثلا علامه امینی صاحب کتاب شریف الغدیر نامشان عبدالحسین است، یعنی ارادتمند به ساحت مقدس حضرت سید الشهداء(ع) و دیگر از علما که همچنین نام‌هایی را دارند.

حجت الاسلام والمسلمین سالمی اضافه کرد: وهابیون شبهه افکن می‌دانند که این بزرگواران از اساتید برجسته توحید و خدا پرست بوده و برای تخریب ایشان به توحید و خدا پرستی آن عالم بزرگ ایراد وارد کرده‌اند؛ و آن ها بهتر است که بندگی خدا را از امامان معصوم یاد گرفته و خود را از خرافاتی که در کتاب‌های قدیمی ایشان هست نجات دهند.

تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) در بخش پایانی با بیان یک نکته اخلاقی، خاطرنشان کرد: خداوند می‌فرماید: من از این دنیا سه چیز را دوست می‌دارم و آنها قلب شاکر، لسان ذاکر و انسان صابر است؛ انسان در تمام مراحل باید شاکر، ذاکر و صابر باشد چرا که این امور از فضائل اخلاقی است./813/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات