۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۵۸۷۰۱۸
حجت الاسلام رضوی:

سیاست مسیحیت حرکت با چراغ خاموش است

محقق، پژوهشگر و منتقد دین مسیحیت با بیان این که سیاست مسیحیت حرکت با چراغ خاموش است، گفت: جریان تبشیری مسیحی به دنبال آن است که در لفافه به اهداف خود برسد، برای همین از انجام مناظره سرباز می زنند.
حجت الاسلام سید احمد رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیداحمد رضوی عصر امروز در مراسم رونمایی از کتاب جذاب و متفاوت «کتاب مقدس و انتقاداتی به دین مسیحیت» که در سالن جلسات ساختمان خاتم(ص) قم برگزار شد، با اشاره به پیشینه تقابل میان اسلام و مسیحیت گفت: ریشه این دشمنی به واقعه عام الفیل بازمی گردد که کلیسای آن زمان می خواست خانه کعبه را نابود کند تا دیگر رقیبی نداشته باشد، اما خداوند آن ها را نابود کرد.

وی ادامه داد: دومین تقابل دین اسلام و مسیحیت در قضیه مباهله پیامبر اکرم(ص) بود که سران نجران به مدینه آمدند تا اسلام را زمین گیر کنند، اما حضرت(ص) به همراه اهل بیت(ع) برای مباهله با آن ها به میدان آمده و بار دیگر مسیحیت را زمین گیر کردند.

حجت الاسلام رضوی خاطرنشان کرد: مسیحیان همچنین جنگ های صلیبی را به دستور پاپ ها به راه انداختند تا اسلام را نابود کنند اما باز هم شکست خوردند، برای همین تغییر استراتژی داده و هم اکنون چندین سال است که سعی می کنند با استفاده از مباحث علمی به جنگ اسلام برخیزند.

محقق، پژوهشگر و منتقد دین مسیحیت با بیان این که سیاست مسیحیت حرکت با چراغ خاموش است، ابراز کرد: جریان تبشیری مسیحی به دنبال آن است که در لفافه به اهداف خود برسد، برای همین از انجام مناظره سرباز می زنند.

وی با اشاره به این که مسیحیت با استفاده از جذابیت های سمعی و بصری سعی می کند دین خود را در سایر نقاط جهان تبلیغ کنند، بیان داشت: اگر اسلام به میدان مناظره و مباهله وارد شود پیروز میدان خواهد بود، اما مسیحیت هیچگاه اجازه نمی دهد این اتفاق بیفتد، برای همین از جنبه اغوا و حیله گری سعی می کند به تبلیغ بپردازد، بر این اساس ما نیز باید به شیوه خودشان جذابیت های سمعی و بصری ایجاد کنیم تا جلوی انحراف افراد را گرفته و آن ها را هدایت کنیم.

حجت الاسلام رضوی با بیان این که طلاب، روحانیان، مبلغان و اهل رسانه باید در جنگ نرم، قاطعانه با دشمن مبارزه کنند، افزود: علمای ما از صدر اسلام تا کنون به شبهات مسیحیت پاسخ داده اند و آن ها هنوز نتوانسته اند پاسخ علمای اسلام را رد کنند.

وی در پایان جذابیت های سمعی و بصری و همچنین مختصر و مفید بودن را از ویژگی های کتاب «کتاب مقدس و انتقاداتی به دین مسیحیت» دانست و یادآور شد: متأسفانه فرهنگ مطالعه در جامعه ما بسیار کم است، بر این اساس معتقدم این کتاب هنوز هم باید مختصرتر شود تا مورد استقبال همه واقع شود./841/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات