۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۵۸۷۰۵۸
دریادار خانزادی:

دشمن فکر تجاوز به ایران را به ذهن خود راه ندهد

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به این که نسل انقلاب اکنون در سرپنجه ها هستند و انگشتانشان بر روی ماشه قرار دارد، گفت: فرزندان ایران اسلامی با اقتدار و صلابت در دریا حضور دارند تا دشمن حتی فکر تجاوز به مرزهای ایران اسلامی به ذهنش خطور نکند.
دریادار حسین خانزادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امیر دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به افتخار آفرینی های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در طول انقلاب اسلامی گفت: هنگامی که به پشت سر نگاه می کنیم 40 سال شکوه، افتخار و عظمتی را شاهد هستیم که نیروی دریایی ارتش دوشادوش ملت ایران و همگام با انقلاب اسلامی آن را خلق کرده است.

وی با بیان این که آغاز دهه اول انقلاب با  تحریم ها، ترورها و ظلم ها همراه بود، اظهار داشت: دشمن با این اقدامات در صدد آن بود که ملت ایران را از همراهی با انقلاب بازدارند، اما موفق نشد؛ هنگامی که دشمن مشاهده کرد نمی تواند جلوی همراهی  ملت ایران با انقلاب اسلامی را بگیرد، جنگ نیابتی را به سرکردگی صدام بعثی بر کشور تحمیل کرد.

دریادار خانزادی با بیان این که جنگ تحمیلی با چراغ سبز آمریکای جنایتکار و هم پیمانان اروپایی آن و ایادی منطقه ای استکبار یا همان گاو شیرده و ارباب اره ها آغاز شد، ابراز کرد: جنگ تحمیلی در حالی آغاز شد که بسیاری از ساختارهای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و دفاعی به دلیل شرایط اولیه انقلاب هنوز به انسجام نرسیده بودند، اما با این حال نیز توانستیم سیلی بسیار محکمی به مهاجمان بزنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: حماسه هفتم آذر در شصت و هفتمین روز از دفاع مقدس، برگ زرینی در کارنامه پرافتخار نیروی دریایی است؛ مقاومت 34 روزه تکاوران دریایی (در حالی که دشمن می پنداشت در کم تر از یک روز خوزستان را از ایران جدا کرده و در یک هفته جشن پیروزی را در تهران بگیرند)، استراتژی دشمن را شکست داد و نیروی دریایی رژیم بعث را به گونه ای ناتوان کرد که تا پایان دفاع مقدس امکان حضور در دریا را نداشتند.

وی ادامه داد: در ادامه عملیات اسکرت را داشتیم که طی آن از 10 هزار کشتی نفتکش محافظت کرده و سرانجام آن ها را به مقصد رساندیم؛ این عملیات در حالی شکل گرفت که همه ابعاد انقلاب به نفت بند بود و دشمن می خواست آن را قطع کند، اما نیروی دریایی ارتش جوهر خود را نشان داد.

دریادار خانزادی با بیان این که دهه دوم انقلاب اسلامی با تحریم ها مواجه بودیم، مطرح کرد: در این دهه برای تأمین قطعات به شدت نیازمند خارج از کشور بودیم، اما تحریم ها را زیر پا گذاشتیم و همه قطعات مورد نیاز را برای راهبری تجهیزات مان ساختیم، زیرا ظرفیت ها و توانمندی های نسل جوان و فرزندان مملکت را باور کردیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی تأکید کرد: با اتکای به ظرفیت های ملی عمردهی به تجهیزات را ادامه دادیم و نیروی انسانی با بهره گیری از آموزه های اسلامی تربیت کرده و وابستگی به خارج برای تربیت نیروهای انسانی را قطع کردیم؛ نسل انقلاب را به گونه ای بار آوردیم که با عزت، اقتدار، ایمان، شجاعت و دانش به صورت حرفه ای در دریا حضور داشته باشد.

به نیروی دریایی با ظرفیت اقیانوسی تبدیل شده ایم

وی با اشاره به این که دهه سوم انقلاب با خیز بلند نیروی دریایی برای ساخت تجهیزات دفاعی مورد نیاز آغاز شد، اظهار کرد: جماران، دماوند، ناوهای موشک انداز،  زیردریایی های کلاس غدیر و همه آن چیزی را که برای حضور مقتدرانه در دریا نیاز داشتیم خودمان ساختیم و به نیروی دریایی با ظرفیت اقیانوسی تبدیل شده ایم.

دریادار خانزادی به موضوع مبارزه نیروی دریایی ارتش با دزدان دریایی اشاره و بیان کرد: این کار به صورت مستقل با غربت کامل در هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای دریایی کشور برای دستیابی به امنیت در مراکز ماورای دریاهای تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران با جدیت در پیش گرفته شد و تا کنون 58 ناوگروه را به خلیج عدن اعزام کردیم تا با دزدی دریایی مقابله کنند؛ به اندازه ای در این زمینه موفق بوده ایم که جامعه جهانی نتوانست از ما تقدیر به عمل نیاورد؛ سازمان جهانی دریانوردی تقدیرنامه هایی را به صورت پیاپی و به نام ناوشکن های ایرانی در مقابله با دزدان دریایی برای ما ارسال کرده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان این که دهه چهارم انقلاب از اقدامات بدون توقف مملو بود، خاطرنشان کرد: ما امروز به پرچمدار توسعه سواحل مکران تبدیل شده ایم و توانسته ایم تمدن دریایی ایران را احیا کنیم؛ چرخه های قابلیت سازی را در مکران شکل داده ایم که تداوم آن احیای قدرت دریایی ایران اسلامی را برای دستیابی به امنیت جمعی در منطقه میسر می سازد.

وی افزود: امروز در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی زیر دریایی غدیر 955، نسل جدید زیردریایی های راهبردی کلاس فاتح و ناوشکن تمام ایرانی سهند را به ناوگان جنوب جمهوری اسلامی ایران ملحق می کنیم؛ با یاری خداوند فردا شاهد الحاق نسل جدیدی از ناوشکن های کلاس موج و نسل سوم جماران به ناوگان جنوب جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود و در پی آن نیز ناوشکن های دنا و برای بار دیگر ناوشکن دماوند را تا چند ماه دیگر به نیروی دریایی ملحق خواهیم کرد.

یاوه گویان در سرازیری افول افتاده اند 

دریادار خانزادی تصریح کرد: کجا هستند یاوه گویانی که ببینند زیر فشار تحریم های مضحکشان، نهال انقلاب تنومند شده است؛ امروز  دشمن با بیداری اسلامی در منطقه که از حرکت رو به رشد ملت ایران الهام گرفته، در سرازیری افول افتاده است.

وی تأکید کرد: بی آبرویی و خفت آن چیزی است که در این چهل سال نصیب آمریکا و هم پیمانانش شده و عظمت، شکوه و افتخار نتیجه ایستادگی و ایثاری است که ملت بزرگ ایران و نیروهای مسلح از خود نشان داده اند؛ امروز پرچم شکوه ایران اسلامی بر عرشه ناوشکن های تماماً ایرانی در اقیانوس ها به اهتزار در آمده و ما افتخار می کنیم که مظهر اقتدار ملت ایران در دریا هستیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به این که نسل انقلاب اکنون در سرپنجه ها هستند و انگشتانشان بر روی ماشه قرار دارد، یادآور شد: فرزندان ایران اسلامی با اقتدار و صلابت در دریا حضور دارند تا دشمن حتی فکر تجاوز به مرزهای ایران اسلامی به ذهنش خطور نکند؛ ما این اقتدار را مدیون حضور ملت همیشه بیدار ایران هستیم و با مشت محکم در صحنه ایستاده ایم تا پاسخی دردآور برای دشمنان ملت و نظام باشیم./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات