۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۵۸۷۰۶۲
امام جمعه موقت اهواز:

حوادث مجموعه های صنعتی نتیجه بی تدبیری در واگذاری ها است

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اوضاع ناخوشایند کارگران گروه ملی فولاد و نیشکر هفت تپه، گفت: این حوادث تلخ نتیجه بی تدبیری در واگذاری ها، دخالت های ناروا، تزریق نیروی انسانی مازاد، افزایش هزینه ها و کاهش کارآیی است.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، در خطبه های نماز جمعه امروز اهواز با اشاره به نامگذاری ۱۰ آذرماه شهادت سید حسن مدرس به روز مجلس اظهار داشت: شهید مدرس مجتهد و فقیه، سیاستمداری آگاه و بصیر، آزاده و متخلق به اخلاق الهی و از الگوهای امام راحل بود که به مجلس ابهت داد.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه امروزه مجلس شورای اسلامی یکی از ۳ رکن نظام اسلامی است، اظهار داشت: امام امت، مجلس را عصاره فضایل امت نامیده و مدرس را الگویی برای نمایندگان مجلس معرفی و عدم دلبستگی دنیوی را از آنها خواستار شد ضمن اینکه رهبرانقلاب تنها به فکر خدمت بودن را از نمایندگان خواستار است.

خطیب نمازجمعه اهواز با ناپسند دانستن ورود نمایندگان به بعضی امور همچون عزل و نصب ها گفت: چنین کارهایی وظیفه نمایندگان مجلس نیست، یک نماینده نباید در برابر دشمنان خارجی مرعوب و در داخل برابر جریان های سیاسی و حزبی خلاف وظیفه عمل و احساس حقارت کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده ادامه داد: نمایندگان در برابر جنگ اقتصادی کنونی همچون دوران هشت ساله با روحیه جنگی وارد شوند و آن کسی که در این میدان تنها به فکر خود و سودهایش باشد قطعا توان حضور و مقاومت نخواهد داشت.

وی به سخنان اخیر رهبرانقلاب در زمینه سیلی خوردن دشمنان از بیداری اسلامی و ضرورت تقویت آن تأکید کرد و افزود: یمنی ها و فلسطینی ها پیروز هستند و مخالفت نخبگان و رسانه های غربی با فروش سلاح به آل سعود بهترین دلیل بر بیداری جهانیان است.

امام جمعه موقت اهواز در بخش دیگری از سخنان خود به اوضاع ناخوشایند کارگران گروه ملی فولاد و نیشکر هفت تپه اشاره و تصریح کرد: این حوادث تلخ استان نتیجه بی تدبیری در واگذاری ها، دخالت های ناروا، تزریق نیروی انسانی مازاد، افزایش هزینه ها و کاهش کارآیی است و چنین اقدامی ظلم به همه شاغلان در دو مجموعه قلمداد می شود حال آنکه در هر واگذاری باید نظارت دقیقی صورت گیرد تا چنین مسائلی پیش نیاید.

خطیب نماز جمعه اهواز با بیان اینکه خوزستان از لحاظ مرزی، صنعتی و کشاورزی قابل توجه است، خاطرنشان کرد: کارگران، مهندسان و مجموعه پرسنل گروه ملی فولاد و نیشکر هفت تپه، خط قرمز خودشان را تولید قرار دهند و اجازه کاهش تولید را ندهند در عین حال اعتراض ها و مطالباتشان را به شکل صحیح و منطقی پیگیر شوند تا دشمنان سوءاستفاده نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با بیان اینکه هیچ کسی نباید جلوی مطالبات مردم را بگیرد، اظهار داشت: سختی ها نباید برای کارگری باشد که چندین ماه حقوق نگرفته است حتی آن کسی که مرتب حقوقش را می گیرد در این اوضاع و تورم کنونی به سختی زندگی می کند.

وی با اشاره به بارندگی های اخیر و مشکلات پیش آمده برای شهروندان گفت: مردم در مناطق آب گرفته شده شرایط سختی را تجربه می کنند و قطعی آب مزید بر علت شده است؛ در این باره باید به زیرساخت ها رسیده و مشکلات را بصورت اضطراری برطرف کرد.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه چنین بی مسؤولیت هایی مایه شرمندگی در برابر مردم است، عنوان داشت: مایه خجالت و شرم آوری است که با یک باران، وضعیت شهر بحرانی شده و دستگاه ها و نهادهای به جای حل مشکل، بار مسؤولیت ها را بر دوش دیگران بیندازند.

خطیب نماز جمعه اهواز با اشاره به اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان گفت: استاندار محترم جایگزینی ها را سریع انجام و مسؤولان جدید را معرفی کند.

وی در پایان یادآور شد: عدم بکارگیری نیروهای متعهد و شایسته به بهانه های قومی و سیاسی خیانت به نظام اسلامی، امت، کشور و شهدا است./9456/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات