۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۵۸۷۰۸۹
مدیرکل ارشاد خراسان جنوبی تاکید کرد؛

لزوم اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی در جامعه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: یکی از اهداف جشنواره ملی ترانه و شعر سپید رضوی، اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی بوده است و باید به دنبال ترویج فرهنگ رضوی باشیم.
ناصر نبی زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، ناصر نبی زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی شب گذشته در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی ترانه و شعر سپید رضوی که در سالن قلم چی بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اهداف این جشنواره، اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی بوده است و باید به دنبال ترویج فرهنگ رضوی باشیم.

وی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت(ع) را یکی دیگر از اهداف این جشنواره دانست و گفت: همچنین سبک زندگی رضوی و ابعاد شخصیتی امام رضا(ع) نیز از موضوعات این جشنواره و قالب‌های شعری معرفی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: خراسان جنوبی یک استان علمی و با فرهنگ غنی است و همواره شاعران این استان در طول تاریخ مورد توجه بوده‌اند.

نبی زاده با اشاره به اینکه ابن حسام خوسفی و حیرتی تونی تنها دو نفر از شاعران برجسته استان هستند، تصریح کرد: اتاق فکر این جشنواره با حضور اساتید برجسته دانشگاه برگزار شده است.

وی ادامه داد: بیش از 504 اثر از 250 ساعر سراسر کشور به جشنواره ترانه و شعر سپید رضوی به دبیرخانه ارسال شده و داوری آثار نیز با همت بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان صورت گرفته است.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از برترین‌های این جشنواره تقدیر به عمل آمد؛ همچنین در حاشیه این مراسم نیز از خواننده کشوری، حجت اشرف زاده به دلیل اجرا در 12 دوره اختتامیه جشنواره فرهنگی، هنری و بین‌المللی امام رضا(ع) در مشهد مقدس تجلیل شد./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات