۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۵۸۷۰۹۱
مدیر جذب و سازماندهی بعثه رهبری خبرداد؛

آزمون اختصاصی بانوان معینه‌های کاروان حج تمتع برگزار شد

حجت الاسلام پروانه از برگزاری آزمون اختصاصی بانوان معینه‌های کاروان حج تمتع و همچنین تشکیل کمیسیون بررسی و ارتقای معین به روحانی کاروان‌های حج تمتع از سوی بعثه مقام معظم رهبری خبرداد.
حجت الاسلام علی پروانه

حجت الاسلام علی پروانه مدیر جذب و سازماندهی معاونت امورفرهنگی بعثه مقام‌ معظم رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌از برگزاری آزمون اختصاصی بانوان معینه‌های کاروان حج تمتع از سوی بعثه مقام معظم رهبری خبرداد و عنوان کرد: آیین‌نامه و شرایط جذب و گزینش بانوان معینه‌های کاروان‌های حج تمتع به زودی مشخص و از سوی بعثه مقام معظم رهبری اطلاع رسانی خواهد شد.

وی ادامه داد: خواهران معینه با هدف خدمت گزاری به بانوان زائر و پاسخ‌گویی به نیازهای دینی و معنوی آنان در راستای مناسک حج با موضوعاتی همچون تنظیم برنامه‌ها و سازمان‌دهی بخش خواهران به کار گرفته می شوند و انصافا خدمات زیادی را تا کنون در سفر حج انجام داده اند.

حجت الاسلام پروانه در بخش دیگری از این گفت‌وگو تبیین احکام عمومی، مناسک و احکام خاص بانوان، توجیه اماکن حرمین شریف و تلاش برای توسعه معنویت در بین بانوان زائر حج تمتع را از دیگر اهداف به خدمت گرفتن معینه های کاروان های حج برشمرد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری کمیسیون ارتقای معین به روحانی کاروان حج ابراز داشت: نخستین مرحله کمیسیون بررسی و ارتقای معین به معان کاروان‌های حج تمتع از سوی بعثه مقام معظم رهبری روز سه شنبه درقم و  چهارشنبه درتهران از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد.

مدیر جذب و سازماندهی معاونت امورفرهنگی بعثه مقام‌ معظم رهبری تأکید کرد: معان به عنوان روحانی کاروان حج تمتع شناخته می‌شود و همچنین آن دسته از فضلای حوزه علمیه که به عنوان معین در کاروان‌های حج تمتع فعالیت می‌کردند و شرایط لازم را دارا باشند به عنوان معان یا همان روحانی کاروان حج تمتع ارتقاء خواهند یافت.

وی در ادامه با اشاره به شیوه اعزام اول روحانیون کاروان های حج تمتع خاطرنشان ساخت: بخشی از فضلای حوزه علمیه که سه سفر به عنوان معین مشرف شده‌اند و امسال نوبت اعزام آن‌ها است در کمیسیون اعلام شده به عنوان روحانی کاروان معرفی می‌شوند و می‌توانند در اولویت اعزام حج قرار بگیرند.

حجت الاسلام پروانه در ادامه اظهار کرد: در هر کاروان یک معین یا معینه در نظر گرفته می‌شود و تعیین معین و معینه در هر کاروان بر اساس شاخص جمعیتی بانوان و آقایان در کاروان‌ها است؛ معینه کاروان همان کمک روحانی در بخش بانوان کاروان است و معین هم کمک کار روحانی کاروان در حج تمتع شناخته می‌شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این که معین و معینه‌ها در حقیقت همان طلاب حوزه علمیه هستند که بر اساس ضوابط و شرایطی که در گزینش روحانی کاروان مشخص شده تعیین می‌شوند، خاطرنشان کرد: به عبارت دیگر معین‌ها کسانی هستند که بعد از چندین سال در صورتی که کارنامه موفقی داشته باشند به روحانی کاروان ارتقاء می‌یابند./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات