۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۵۸۷۱۷۷
استاد حوزه علمیه:

مقام شفاعت حضرت معصومه بیانگر مقام والای ایشان است

حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی مقام شفاعت حضرت معصومه(س) را بیانگر مقام والای ایشان دانست و گفت: طبق صریح روایات؛ همه شیعیان می‌توانند با شفاعت ایشان وارد بهشت شوند.
مجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد جامع غدیر، گفت: پیامبراسلام(ص) فرمودند: اگر کسی بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است.

وی افزود: از مهمترین وظایف انسان‌ها بعد از کسب معرفت الله شناخت اهل بیت(ع) است انسان به واسطه شناخت ائمه اطهار است که می‌تواند خداوند متعال را بهتر بشناسد.

حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی رستگاری انسان‌ها را در گرو شناخت خداوند دانست و اظهار داشت: نخستین مرحله دین کسب معرفت الله است که با شناخت اولیای الهی حاصل می‌شود.

این استاد حوزه علمیه شناخت ذات الهی را امری غیر ممکن بیان کرد و گفت: انسان ذات خداوند را نمی‌تواند بشناسد اما به واسطه شناخت اوصاف و افعال او می‌تواند به شناخت خداوند دست یابد.

وی افزود: انسان به میزان ظرفیتی که خداوند به او عطا کرده علوم را دریافت می‌کند و دلیل اینکه انسان نمی‌تواند ذات الهی را درک کند آن است که ظرفیت درک این شناخت را ندارد. حتی فکر شناخت ذات الهی ممنوع است اما در عین حال خداوند را باید از طریق صفات و افعال شناخت تا معرفت به حضرت حق حاصل شود.

حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی معرفت دینی را در گرو شناخت خداوند بیان کرد و اظهار داشت: هر کسی می‌خواهد معرفت به دین داشته باشد باید خداوند را بشناسد، آیات فراوانی آمده که انسان باید اهل فکر و اندیشه باشد تا خداوند را بشناسد. انسان با چشم ظاهر نمی‌تواند خداوند را ببیند اما با چشم دل این دیدن میسر می‌شود.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان توانایی شناخت صفات و افعال خداوند را دارد و واجب است که خداوند را از این طریق بشناسد، گفت: طبق صریح روایات؛ کسی که خدا را نبیند کور است، کسی اهل نجات است که چشم باطنی بینایی داشته باشد در غیر این صورت سعادت اخروی نصیب او نمی‌شود.

وی در بخش دیگر با اشاره به فرارسیدن ایام وفات شهادت گونه حضرت معصومه(س)، عنوان کرد: پنج معصوم درباره عظمت و بزرگواری این بانوی عظیم شأن بیاناتی فرمودند که بسیار قابل توجه است برای مثال در روایات آمده ثواب زیارت ایشان هم سنگ با زیارت قبر مبارک و پنهان حضرت زهرا(س) است.

حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی مقام شفاعت حضرت معصومه(س) را بیانگر مقام والای ایشان دانست و گفت: طبق صریح روایات؛ همه شیعیان می‌توانند با شفاعت ایشان به بهشت بروند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات