۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۵۸۷۳۰۷
آیت الله موسوی جزایری:

روحانیت، تربیت نفوس انسان ها را عهده دار است

آیت الله موسوی جزایری با بیان اینکه روحانیت، حاکم و فرمانروا نیست، گفت: روحانیت به امر و نهی مردم و تربیت نفوس انسان ها می پردازد و امیدواریم که طلاب از فقهای امت محمد شوند.
آیت الله موسوی جزایری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، شامگاه گذشته در مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه المهدی(عج) اهواز، عنوان داشت: در مراسم عمامه گذاری طلابی حضور داریم که تربیت یافته مدرسه جعفری و شاگردان تربیت شده در مدرسه امامی هستند که دین، مذهب و فقه مان را از او اخذ کردیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه طلاب در سایه تلاش و کوشش های بسیار به درجات علمی خواهند رسید و به اسلام خدمت رسانی می کنند، اظهار داشت: روحانیت، حاکم و فرمانروا نیست و به امر و نهی مردم و تربیت نفوس انسان ها می پردازد و امیدواریم که طلاب از فقهای امت محمد شوند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه امام راحل در جوانی وارد حوزه شده و به امام امت و مرجع تقلید تبدیل شد، افزود: بسیاری از علما تربیت یافته امام راحل هستند؛ از این رو ابتدا طلاب علوم دینی مراحل اولیه را عبور و در پایان از علمای عامل می ‌شوند.

زعیم حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه قرائت معارف محمد و آلش از اندوخته ها و کار روحانیت است، ادامه داد: فرزندانی که در دوره جوانی برای تحصیل در حوزه به تحصیل مشغول می شوند، طول نمی کشد که از عالمان ربانی و فقهای جهان اسلام شوند.

آیت الله موسوی جزایری بیان داشت: مسؤولیت علما پند، موعظه و آموزش معارف دین به مردم است و مردم نیز برای دریافت پاسخ ‌های خود به علما و طلاب مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه علما ساخت حوزه، مسجد، حسینیه و تربیت طلبه است، گفت: بهترین کمک خانواده ها فرستادن فرزندان برای تحصیل در حوزه و یادگیری فقه آل محمد است، حوزه علمیه در خدمت مردم برای تربیت فرزندان است تا به علمایی فاضل تبدیل و مردم از اندوخته هایشان بهره مند شوند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه علوم اهل بیت در حوزه تدریس می شود، تصریح کرد: در حوزه باید فضلا، علما و فقها در زمینه علوم معنوی تربیت شوند ضمن اینکه نیازمند دانشگاه هستیم تا با تربیت مهندس و دکتر به اداره کشور بپردازند؛ از این رو جامعه نیازمند حوزه و دانشگاه است.

زعیم حوزه علمیه خوزستان با اشاره به اینکه مشکلات موجود در کشور به پایان خواهد رسید، گفت: آمریکا برای امنیت خود بر بمب های اتمی تکیه دارد اما ما عنایت حجت بن الحسن(ع) را داریم که اگر نبود بنا به گفته های آن امام بزرگوار، دشمنان ما را تکه تکه می کردند.

امام جمعه اهواز به حادثه تروریستی ۳۱ شهریور اهواز اشاره کرد و گفت: ما آماده پاسخگویی به سؤالات و شبهات هستیم چرا به جای مباحثه، سلاح به دست به کشتار شیعیان پرداخته می شود که ریشه چنین کشتاری در حب علی(ع) و بر حق بودن است.

آیت الله موسوی جزایری گفت: در حادثه تروریستی ۳۱ شهریورماه اضطرابی نداشته و شهادتین را گفتم؛ زیرا ایمان داریم که ما با حق و حق با ما است و پیروان امامی هستیم که پیامبراکرم(ص) در حق شان عبارت «علی مع الحق و الحق مع علی یدور حیثما دار» را بر زبان راند./9456/پ602/ب1

ارسال نظرات