۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۵۸۷۳۰۸
حجت الاسلام رزمی خبرداد؛

آموزش تخصصی مبانی اندیشه انقلاب به جوانان کشور

عضو بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی از برگزاری دوره های آموزشی تخصصی مبانی فرهنگ و اندیشه انقلاب به جوانان با هدف آشنایی آنها با فرایند رسیدن به تمدن نوین اسلامی خبرداد.
حجت الاسلام حسن رزمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین گردهمایی نقشه راه انقلاب اسلامی شب گذشته در سالن همایش های مدرسه علمیه معصومیه(س) قم برگزار شد.

حجت الاسلام حسن رزمی عضو بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی در این گردهمایی با اشاره به هدف برگزاری این نشست اظهار داشت: ما در سالروز سخنرانی رهبر معظم انقلاب در سال 79 هستیم و امسال دومین سالگردی است که برای این سخنرانی مهم به همت دوستان انجام می‌ گیرد.

وی اظهار داشت: البته تقریبا این همایش در 14 نقطه از کشور و در پنج استان برگزار می‌ شود، دلیل اهمیت سخنرانی سال 79 رهبری آغازی بود که ایشان در ارتباط با انقلاب و نظام اسلامی و البته مراحل رسیدن به تمدن نوین اسلامی مطرح کرده و بارها بر آن تأکید کرده اند.

عضو بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی با بیان این که این سخنرانی یک سری ویژگی هایی دارد، خاطرنشان کرد: از جمله در آن نقشه راهی برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی در قالب فرایندی مطرح شده است؛ می دانیم فرایند یعنی یک حرکت تدریجی و مرحله ای برای رسیدن به یک هدف والا است.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب پنج مرحله را برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی بیان کرده اند که این پنج مرحله انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، کشور اسلامی و تمدن اسلامی است؛ ایشان در آذرماه 80 دوباره بر آن تأکید کردند و بین سال های 84، 92 و 96 و خرداد ماه امسال میز این بحث را مطرح کردند.

حجت الاسلام رزمی ابراز داشت: با توجه به این مقدار تکراری که در سخن رهبری معظم در ارتباط با این موضوع دیده می شود، معلوم است که خیلی جدی گرفته نمی شود از این رو نیاز به آسیب شناسی دارد، یعنی باید بررسی شود که چرا حرکت انقلاب اسلامی با کندی پیش می‌ رود؟ آیا اگر به این فرایند دقت می‌ شد با سرعت بیشتری جلو نمی رفتیم؟

وی با بیان این که در صورت توجه به این فرایند مشکلات در راه حرکت انقلاب اسلامی کمتر می‌ شد، خاطرنشان کرد: چرا نخبگان کشور به این فرایندی که در طول 18 سال رهبر معظم انقلاب بارها به آن اشاره کرده اند توجه نداشتند؟ بنابراین این گردهمایی یک سالگرد معمولی نیست و سخنرانی ساده نیست بلکه بحث سر یک عملیات  و نقشه راه است.

عضو بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی در پایان تأکید کرد: ما امروز با این همه مشکلاتی که داریم باید چه کنیم و چه مسیری را طی کنیم؟ به همین دلیل و اهمیت این موضوع سالگرد گرفته شده است، البته با توجه به این که فهم این موضوع با یک جلسه و دو جلسه انجام نمی شود، بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی آموزش های تخصصی در این باره در استان های مختلف کشور انجام می‌ دهد./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات