۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۵۸۷۳۲۷
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

صلح امام حسن مجتبی؛ نرمش قهرمانانه تاریخ

استاد حوزه علمیه صلح امام حسن مجتبی(ع) را براساس فرمایش رهبری نرمش قهرمانانه تاریخ دانست و گفت: تحلیل تاریخ اسلام بسیاری از مشکلات و اختلافات را در جوامع اسلامی رفع می‌کند.
مجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد جامع غدیر، گفت: صلح امام حسن مجتبی(ع) از حوادث مهم تاریخ اسلام محسوب می‌شود.

وی تاریخ اسلام را تاریخی پر فراز و نشیب بیان کرد و افزود: آگاهی به تاریخ اسلام بسیار مهم بوده و مهمترین مشکل اجتماعی کنونی بی توجهی به تاریخ اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی با بیان اینکه تاریخ هم می‌تواند سازنده باشد و هم مخرب، اظهار داشت: انسان با مطالعه و توجه به حوادث تاریخ اسلام است که می‌تواند به درستی جریان حق و باطل پی ببرد بر همین اساس شناخت تاریخ اسلام سازنده است.

استاد حوزه علمیه با تاکید براینکه تاریخ حال و آینده انسان را می‌سازد، ابراز کرد: تاریخ را باید به صورت تحلیلی آموخت تا از انحرافات در امان بود. اگر کسی تاریخ اسلام را به درستی مورد بررسی قرار دهد خواهد دانست که سقیفه یک جریان انحرافی بود که بعد از رحلت رسول خدا اتفاق افتاد.

وی افزود: کار مهمی که شیعیان باید انجام دهند این است که انحرافات اسلامی را تبیین و ‌آن ضایعه‌ها را حل کنند. امروز دشمنان با دستاوز قرار دادن صلح امام حسن(ع) به تخریب چهره این امام معصوم می‌پردازند از این رو شیعیان باید معمای این صلح را مورد تحلیل قرار دهند و‌ برای مسمانان دلیل این صلح را تبیین کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی صلح امام حسن مجتبی(ع) را براساس فرمایش رهبری نرمش قهرمانانه تاریخ بیان کرد و گفت: این صلح هنوز برای خود مسلمانان مبهم است و‌ برخی در این صلح چون و‌ چرا می‌آورند و این به خاطر آن است که این صلح مورد تحلیل قرار نگرفته که چهره واقعی آن برای مردم آشکار شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اختلافات جوامع اسلامی بیانگر دشمنی آنان نیست، گفت: اجتناب از نزاع و درگیری از مبانی اسلام است و اگر اختلافی هم بین مسلمانان وجود دارد ناشی از اختلافات اعتقادی آنان است و ربطی به دشمنی آنان با یکدیگر ندارد.

وی با بیان اینکه امام معصوم به هیچ عنوان فعل خطا انجام نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: تحلیل تاریخ اسلام بسیاری از مشکلات و اختلافات را در جوامع اسلامی رفع می‌کند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات