۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۵۸۷۳۳۴
دبیرجشنواره علامه حلی مازندران:

حفظ برتری علمی حوزه نیازمند توجه جدی به پژوهش است

حجت الاسلام فاضل با بیان این که حوزه برای حفظ جایگاه علمی خود باید توجه به تحقیق و پژوهش را جزء اولویت ها قرار دهد، گفت: حوزه بدون تحقیق و پژوهش نمی تواند در عرصه علمی برتری خود را در برابر سایر مراکز علمی جهان حفظ کند.
معاون پژوهشی مدرسه علمیه فیضیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد صادق فاضل، معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران امروز در نشستی علمی که با حضور جمعی از اساتید و طلاب این مدرسه علمیه برگزار شد با بیان این که آموزش در حوزه های علمیه در طول تاریخ هیچ گاه از پژوهش و تحقیق جدا نبوده است، گفت: همراهی آموزش و پژوهش در حوزه نقطه قوت فعالیت های علمی در حوزه است.

وی، پیشرفت های علمی در حوزه را مرهون تلاش های صورت گرفته در عرصه تحقیق و پژوهش دانست و خاطرنشان کرد: آثار و تألیفات ارزشمندی که امروز در رشته های مختلف علوم دینی وجود دارد محصول سال ها تلاش و مجاهدت علما و مراجع دینی در عرصه تحقیق و پژوهش است.

حجت الاسلام فاضل با بیان این که حوزه برای حفظ جایگاه علمی خود باید توجه به تحقیق و پژوهش را جزء اولویت ها قرار دهد، تصریح کرد: حوزه بدون تحقیق و پژوهش نمی تواند در عرصه علمی برتری خود را در برابر سایر مراکز علمی جهان حفظ کند.

دبیر سومین دوره جشنواره استانی علامه حلی مازندران با اشاره به این که امروز حوزه برای پرورش استعدادهای برتر در عرصه علمی نیازمند ورود جدی به عرصه تحقیق و پژوهش است، بیان داشت: طلبه ای که از عرصه پژوهشی فاصله بگیرد از رسیدن به سطوح علمی بالا در حوزه باز خواهد ماند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که پژوهش جزء ارکان جدایی ناپذیر در حوزه است، خاطرنشان کرد: همه پیشرفت های علمی صورت گرفته در حوزه مرهون تلاش های پژوهشی گذشته و حال است.

وی بر ضرورت عمق بخشی به فعالیت های پژوهشی در مدارس علمیه تأکید کرد و افزود: متأسفانه در حال حاضر برنامه های پژوهشی در سطح مدارس از کیفیت پایینی برخوردار است و نمی تواند اهداف پیش مورد حوزه را تأمین کند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران، توجه کیفی و محتوایی به برنامه های پژوهشی در مدارس علمیه را امری ضروری و حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: فعالیت های پژوهشی در مدارس باید به گونه ای باشد که خروجی آن در عرصه علمی حوزه احساس شود.

حجت الاسلام فاضل در ادامه سخنان خود بر ضرورت توجه مدیران و اساتید مدارس علمیه به امر تحقیق و پژوهش تأکید کرد و گفت: متأسفانه هنوز تردید هایی در خصوص اهمیت موضوع تحقیق و پژوهش در میان برخی مدیران و اساتید مدارس علمیه وجود دارد که باید رفع شود./۹۵۰/پ602/ب1

ارسال نظرات