۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۵۸۷۳۸۰
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی تأکید کرد؛

توسعه خدمات جهادی اجتماعی و تبلیغی مدنظر طلاب باشد

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اهمیت فعالیت‌های جهادی، خطاب به طلاب گفت: طرح‌ها و ایده‌های خود را در راستای توسعه خدمات اجتماعی و تبلیغی و فعالیت‌های جهادی ارائه دهید.
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب، با اشاره به اهمیت رسالت طلبگی، اظهار کرد: سربازی امام عصر (عج) و قدم نهادن در مسیر تحصیل علوم دینی و تهذیب و تبلیغ خیر کثیر و توفیق ذی‌قیمتی است که باید قدر آن را بدانیم.

وی با اشاره به مصادیق خیر در آیات قرآن کریم و روایات معصومین (ع)، گفت: نماز، روزه، تقوا، توبه، جهاد و... ازجمله مصادیق خیر در قرآن است که یکی از مصادیق جهاد، تحصیل علوم دینی و جهاد تبلیغی است.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید مسؤولان و طلاب مدارس علمیه در راستای تحقق اهداف علمی و آموزشی و انجام فعالیت‌ها و کارهای جهادی و خدمات اجتماعی گام بردارند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در ادامه خطاب به طلاب ادامه داد: برای بهبود وضعیت علمی و پژوهشی مدرسه کمک کرده و در این راستا طرح و ایده‌های خود را در راستای توسعه خدمات اجتماعی و تبلیغی و فعالیت جهادی ارائه دهید.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه باید همه ما سعی کنیم در راستای بالندگی و سازندگی هر چه بهتر قدم بزنیم، افزود: در این زمینه نباید تنها ایراد بگیریم؛ بلکه لازم است راهکار داده و کمک کنیم تا مشکل حل شود.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان هزار و 200 سال قدمت داشته و اکنون با بیش از 30 هزار طلبه که زیر نظر افزون بر دو هزار استاد در 131 مدرسه علمیه تحصیل می‌کنند، پس از حوزه علمیه قم بزرگ‌ترین مرکز حوزوی کشور است.

مدارس علمیه در استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 1395 به‌صورت نمایندگی و تحت نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ فعالیت می‌کردند؛ اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه 95 به مدیریت استانی ارتقا یافت.

اکنون در سطح استان خراسان شمالی درمجموع 15 مدرسه علمیه شامل 9 مدرسه ویژه برادران و شش مدرسه ویژه خواهران فعال بوده و امسال حدود دو هزار و 600 طلبه خواهر و برادر در سطوح تحصیلی یک تا چهار در این مدارس مشغول به تحصیل هستند./9314//۶۰۱/خ

ارسال نظرات