۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۵۸۷۳۸۹
حجت الاسلام رحیمی خبر داد؛

تحصیل ۲۲۵ طلبه در مدرسه علمیه امام خمینی ارومیه

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی ارومیه گفت: ۲۲۵ طلبه در ۹ پایه تحصیلی حضوری و در چهار پایه غیر حضوری مشغول به تحصیل علوم دینی در این مرکز هستند.
حجت الاسلام حسن رحیمی، مدیر حوزه علمیه امام خمینی ارومیه

حجت الاسلام حسن رحیمی، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: 225 طلبه در مدرسه علمیه امام خمینی ارومیه مشغول به تحصیل هستند که تا پایه نهم حضوری و همچنین در چهار پایه هفتم تا دهم به صورت غیرحضوری امکان ادامه تحصیل دارند، البته تلاش مدیریت استانی و مدیریت مدرسه این است که بتوانیم پایه دهم را هم به صورتی حضوری در مدرسه راه‌اندازی کینم.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه به برنامه‌های اجرا شده در این حوزه نیز اشاره کرد و افزود: از جمله برنامه‌هایی که به صورت مدون برگزار می‌گردد کلاس مکالمه عربی می‌باشد که از امسال شروع شده و در مرحله اول طلاب در حال آموزش مکالمه عربی هستند، همچنین برگزاری جلسات حدیث‌خوانی کتاب اصول کافی در مدرسه علمیه امام خمینی ( ره ) برگزار می‌شود. از دیگر دروس برگزار شده در مدرسه کلاس طب است که از سوی استاد حبیبی برگزار می شود.

وی ادامه داد: در راستای آشنایی طلاب با نکات اخلاقی رهبر معظم انقلاب هر روز بعد از نماز ظهر و عصر سخنان اخلاقی و شرح احادیث اخلاقی مقام معظم رهبری برای طلاب این مدرسه پخش می‌شود، البته جلسات اخلاق برای طلاب هم هر هفته برگزار می شود.

حجت الاسلام رحیمی یادآور شد: جهت توانمند سازی طلاب در امر خطابه و سخنرانی هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء یکی از طلاب با انتخاب موضوعی اخلاقی برای طلبه‌ها سخنرانی می کند و ایرادات منبر وی توسط طلاب و استاد ستارزاده بیان میشود تا طلاب در امر خطابه مهارت لازم را کسب کنند.

پیگیری برنامه‌های آموزشی با رویکرد پژوهشی

وی با اشاره به پژوهش محور بودن برنامه‌های آموزشی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه گفت: طلاب در زمینه مقاله نویسی دوره‌های مختلفی را در مدرسه طی کرده‌اند و هر فصل مقالات خود را به معاونت پژوهش مدرسه ارائه می‌دهند و مقالات برگزیده در نشریه فاطر حوزه امام خمینی (ره) ارومیه که یک نشریه فصلی داخلی است منتشر می‌شود.

حجت الاسلام رحیمی ادامه داد: هفته‌ای یک جلسه یک  طلبه مقاله خود را در حضور اساتید و طلاب ارائه می‌دهد و از مقاله خود دفاع می‌کند که دو تن از طلاب به عنوان منتقد و دو تن از اساتید به عنوان ناظر و داور در جمع حاضر می‌شوند و مقاله ارائه شده، و نکته نظرات در این باره بیان می‌شود.

فعالیت دو کانون تخصصی علمی

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی اضافه کرد: دو کانون علمی در زمینه ادبیات عرب و علوم عقلی در مدرسه علیمه امام خمینی (ره) فعال است، البته زمینه فعالیت چهار کانون در مدرسه محیا شده است که دو کانون دیگر هم بعد از آماده کردن اسا‌سنامه‌های خود در مدرسه فعالیت‌های خودشان را شروع خواهند کرد.

وی ادامه داد: در بحث حوزه انقلابی نیز می توان به ا برنامه‌های زیارت و عطر افشانی مزار شهدا و دیدار با خانواده های معظم ایثارگران، جانبازان و شهدای گرانقدر انقلاب اشاره کرد که به صورت هفتگی برگزار می‌‌شود.

حجت الاسلام رحیمی افزود: بنای حوزه بر این است که از خانواده هر 27 شهید روحانی شهر دیدار کند و همچنین اتاقی به عنوان حجره شهدا در نظر گرفته شده است تا ضمن زنده نگه داشته شدن یاد شهدا در اذهان طلاب برنامه هایی مانند شبی با شهدا و خاطره گویی خانواده شهدا و رزمندگان دفاع مقدس در آن برگزار شود.

برگزاری ۲۰ جلسه بصیرتی و اخلاقی

وی خاطرنشان کرد: در اردوی 20 روزه تهذیبی و علمی که در قم برگزار شد، جهت آشنایی طلاب نوجوان با اهداف نظام اسلامی و مطالبات مقام معظم رهبری حدود 20 جلسه بصیرتی با همکاری بنیاد معارف انقلاب اسلامی برای طلاب برگزار شد و قرار شده است در اتاق رویش که در مدرسه علمیه امام خمینی ارومیه فعال است بحث فرایند نظام تمدن سازی انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام رحیمی ادامه داد: جهت آشنایی طلاب با مسائل سیاسی روز تابلوی تحلیل مسائل سیاسی روز در حوزه نصب شده است و همه تحلیل‌های سیاسی روز در آن قرار داده می‌شود و همچنین با دعوت از کارشناس‌های سیاسی سپاه مسائل سیاسی روز برای طلاب تبیین می‌شود

مدیر مدرسه امام خمینی ارومیه در پایان گفت: نماینده ولی فقیه و متولی حوزه علمیه امام خمینی تاکید دارد که این حوزه باید به مدرسه شاخص تبدیل شود، از این رو تمامی کارکنان این مرکز اعم از مدیریت و معاونتهای مختلف، اساتید و طلاب حوزه نهایت تلاش‌های خود را در جهت تحقق این امر به کار گرفته‌اند./۹۳۵/ت۶۰۲/ب۱

ارسال نظرات