۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۵۸۷۳۹۴
حجت الاسلام جنتی:

حوزه انقلابی نباشد کارایی خود را از دست می دهد

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر انقلابی ماندن حوزه های علمیه، گفت: شاخصهای انقلابی گری بر گرفته از متون دینی است و اگر حوزه های علمیه انقلابی عمل نکنند کارایی خود را از دست می دهند.
حوزه انقلابی

حجت الاسلام مهدی جنتی استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر انقلابی ماندن حوزه های علمیه، خاطرنشان کرد: سخنان معظم له بازخوانی شاخصهایی است که امام خمینی (ره) بیان فرمودند.

حجت الاسلام جنتی استکبار ستیزی، اجرای حداکثری احکام دینی، مبحث ولایت فقیه و مبارزه با اشرافی گری را از شاخصهای حوزه انقلابی خواند و اظهار داشت: در گذشته انقلابی گری در حوزه های علمیه به دلایل مختلف کمرنگ بود که با قیام امام (ره) و حمایت مراجع تقلید، انقلابی گری در حوزه های علمیه جان تازه گرفت.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم بر لزوم انقلابی ماندن حوزه های علمیه تأکید کرد و ابراز داشت: شاخصهای حوزه انقلابی بر گرفته از متون دینی است، طلاب باید این راه را ادامه دهند و اگر کوتاهی هایی در حوزه های علمیه وجود دارد باید جبران شود.

وی در ادامه با اشاره به تبعات غیر انقلابی بودن حوزه خاطرنشان کرد: حوزه غیر انقلابی کارایی خود را از دست می دهد و در نتیجه دین به حاشیه رانده خواهد شد و سکوت حوزه در مقابل زورگویان عالم باعث بی اعتمادی مردم نسبت به حوزه های علمیه می شود.

حجت الاسلام جنتی عملکرد نهادهای عالی حوزه علمیه را در انقلابی ماندن حوزه ها حائز اهمیت دانست و گفت: نهادهای عالی با قرار دادن متون آموزشی برای آشنایی طلاب مبتدی با آرمان های حضرت امام و مفاهیم انقلاب، الهام بخش روحیه انقلابی به طلاب خواهند بود.

استاد سطح عالی حوزه با ابراز تأسف از تصور نادرست برخی که استقلال حوزه را در جدایی از نظام می دانند، تصریح کرد: استقلال حوزه به معنای عدم حمایت از نظام اسلامی و حق نیست بلکه زمانی استقلال حوزه مخدوش خواهد بود که در مقابل باطل سکوت کند.

وی استقلال حوزه را به معنای حریت حوزه قلمداد کرد و گفت: ساختار نظام مبنی بر اسلام شکل گرفته و حوزه داعیه دار اسلام است و عدم حمایت حوزه های علمیه از نظام اسلامی بی معناست و باعث تنزل جایگاه حوزه های علمیه در میان مردم خواهد شد.

حجت الاسلام جنتی در پایان بر حمایت حوزه علمیه از ساختار نظام اسلامی تأکید و خاطرنشان کرد: بی شک ساختار نظام مورد حمایت جامعه حوزوی است و مسؤولان مادامی که در مسیر اسلام و نظام قرار داشته باشند مورد تأیید و حمایت حوزه های علمیه خواهند بود./ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات