۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۵۸۷۳۹۹
رييس ستاد زكات شهرستان كاشان خبر داد؛

افزايش 300 درصدي زكات فطره و كفاره در كاشان

رييس ستاد زكات شهرستان كاشان از افزايش ۳۰۰ درصدي جمع آوري زكات فطره و كفاره در شهرستان كاشان نسبت به سال گذشته خبر داد.
حجت الاسلام سهراب زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام مجيد سهراب زاده پيش از ظهر امروز در جلسه شوراي زكات شهرستان كاشان، گفت: در 8 ماهه امسال بالغ بر 2 ميليارد و 266 ميليون و 900 هزار تومان زكات واجب و مستحب و فطره در شهرستان كاشان جمع آوري شده است.

به گفته وي اين ميزان زكات جمع آوري شده در شهرستان كاشان 800 ميليون تومان بيشتر از يك ميليارد و 400 ميليون تومان زكات پيش بيني شده استان اصفهان براي شهرستان كاشان است.   

وي از افزايش 300 درصدي جمع آوري زكات فطره و كفاره در سال جاري نسبت به سال گذشته در اين شهرستان خبرداد و يادآور شد: از اين ميزان زكات جمع آوري شده در شهرستان كاشان 257 ميليون و 500 هزار تومان زكات فطره و كفارت است.

حجت الاسلام سهراب زاده از تحقق زكات پيش بيني شده استان اصفهان براي شهرستان كاشان خبر داد و گفت: زكات پيش بيني شده استان اصفهان براي شهرستان كاشان يك ميليارد و 400 ميليون بوده است كه حدود 800 ميليون تومان بيش از زكات پيش بيني شده جمع آوري شده است كه اين مبلغ تا پايان سال افزايش خواهد داشت.

وي ادامه داد: از كل مبلغ جمع آوري شده زكات در شهرستان كاشان، 509 ميليون تومان براي تهيه جهيزيه و كمك معيشت محرومين، 742 ميليون تومان براي مسكن محرومين، يك ميليارد و 15 ميليون تومان براي پروژه هاي عام المنفعه از جمله مسجد، خانه عالم و حسينيه و آبرساني روستا هزينه شده است.

حجت الاسلام سهراب زاده ميزان جمع آوري شده زكات در اداره كاشان را يك ميليارد و 454 ميليون تومان اعلام كرد و با اشاره به اينكه 190 ميليون تومان آن زكات فطره است، گفت: از اين ميزان زكات جمع آوري در اداره كاشان 344 ميليون تومان براي تهيه جهيزيه، درمان و كمك معيشت محرومين، 742 ميليون تومان مسكن محرومين و 370 ميليون تومان براي پروژه ها هزينه شده است.

وي همچنين ميزان جمع آوري شده زكات در اداره راوند كاشان را 812 ميليون تومان اعلام كرد و افزود: از اين مبلغ 165 ميليون تومان براي تهيه جهيزيه و درمان و كمك معيشت محرومين و 640 ميليون تومان براي پروژه هاي بخش هاي برزك و نياسر هزينه شده است.

رييس ستاد زكات شهرستان كاشان گفت: در راوند 386 ميليون تومان زكات مستحبي جمع آوري شده است كه از اين مبلغ 300 ميليون تومان براي پروژه هاو 86 ميليون تومان كمك به محرومين بوده است.

به گفته وي در بخش برزك نيز 355 ميليون تومان زكات جمع آوري شده كه از اين مبلغ 340 ميليون تومان پروژه و 15 ميليون تومان براي محرومين هزينه شده است.

حجت الاسلام سهراب زاده ميزان زكات جمع آوري شده در بخش مركزي را 191 ميليون تومان اعلام كرد و گفت: در بخش قمصر 175 ميليون تومان و در بخش نياسر 143 ميليون تومان زكات در 8 ماهه سال جاري جمع آوري شده است.

وي افزود: اين ميزان زكات جمع آوري شده در شهرستان كاشان به همت ائمه جمعه، بخشداران، دهياران و روساي شوراهاي اسلامي و شوراهاي زكات بخش و روستاهاي اين شهرستان جمع آوري شده است./1307/پ۶۰۲/ب۱

ارسال نظرات