۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۵۸۷۴۰۱
رييس ستاد زكات استان اصفهان:

برنامه ريزي براي محرومان و نيازمندان جامعه ضروري است

رييس ستاد زكات استان اصفهان يكي از مهمترين ركن دين را زكات دانست و گفت: امروز با توجه به وضعيت اقتصادي جامعه نياز به برنامه ريزي براي محرومان و نيازمندان جامعه ضروري است.
حجت الاسلام رنجبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام غلامحسين رنجبر ظهر امروز در جلسه شوراي زكات شهرستان كاشان، يكي از مهمترين ركن دين را زكات دانست و گفت: امروز با توجه به وضعيت اقتصادي جامعه نياز به برنامه ريزي براي محرومان و نيازمندان جامعه ضروري است.

وي افزود: اسلام يكي از راه هاي فقر زدايي را كه مهمترين آن است را زكات دانسته است و با صراحت بيان كرده است، اگر مردم حقوق فقرا و نيازمندان جامعه را با پرداخت زكات پرداخت كنند، فقير و نيازمندي در جامعه وجود نخواهد داشت.

حجت الاسلام رنجبر با اشاره به اينكه زكات يك معناي عام و يك معناي خاص دارد، اظهار داشت: در زكات به معناي عام شامل همه انفاق ها است و كليه انفاق هايي‌كه داده مي شود زكات است و حتي خمس نيز يكي از زير مجموعه زكات است، از اين رو آيات زكات به معناي زكات عام است كه جميع كمك ها وانفاق ها را شامل مي شود.

وي ادامه داد: برخي از روايات نيز اشاره به زكات دارد كه يكي از مشكلات همه مردم در روز قيامت كوتاهي در حق فقرا و نيازمندان است كه زكات خود را پرداخت نكرده اند و به دليل ترك زكات همه مردم در روز قيامت با مشكل روبرو مي شوند و مشكل اصلي در قيامت عدم پرداخت حقوق نيازمندان محرومين جامعه است.

رييس ستاد زكات استان اصفهان با اشاره به اينكه هيچ عبادات مستحبي به اندازه كمك به محرومين و نيازمندان جامعه نيست، گفت: ما بايد با تأسي به اميرمومنان(ع) قسمتي از عمر خود را به امدادگري و امدادرساني به فقرا و محرومين و نيازمندان جامعه اختصاص دهيم.

حجت الاسلام رنجبر ادامه داد: همه ائمه معصومين(س) بخشي از عمر خود را به خدمت رساني مستقيم به فقرا اختصاص دادند، از اين رو اگر همه ما بخشي از عمر خود را به امداد رساني به فقرا اختصاص دهيم، اين بخش بهار عمر ما خواهد بود.

وي به فعال شدن شوراي زكات روستايي تأكيد كرد و گفت: شوراي زكات روستايي يك كميته امداد كوچك روستايي است كه در زمينه هاي احصای ظرفيت بالفعل روستا، شناسايي ظرفيت بالقوه روستا و شناسايي شخصيت هاي داراي جايگاه اجتماعي روستاها فعاليت مي كند.

رييس ستاد زكات استان اصفهان از تحقق زكات پيش بيني شده براي استان اصفهان در سال جاري خبر داد و افزود: استان اصفهان درسال جاري چندين درصد بيش از زكات پيش بيني شده زكات جمع آوري كرده است./1307/پ۶۰۲/ب۱

ارسال نظرات