۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۵۸۷۴۳۰
حجت الاسلام والمسلمین جازاری:

گفت‌وگوی بین ادیان مهمترین شاخصه مدرسه علمیه ثامن الائمه است

تولیت مدرسه علمیه ثامن الائمه(ع) گفت: نخستین و تنها حوزه علمیه‌ای که در استان تهران در مسأله دیالوگ بین ادیان به صورت جدی فعالیت می‌کند مدرسه علمیه ثامن الائمه(ع) است.
جازاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین جازاری تولیت مدرسه علمیه ثامن الائمه(ع)، امروز در نشستی که با عنوان اهمیت گفت‌وگوی ادیان و مذاهب در مدرسه علمیه خواهران ثامن الائمه(ع) برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: دیالوگ یا گفت‌وگو نتیجه و میوه مناظرات است.

وی افزود: برای مثال تا قرن 19 جریان مناظره افزون بر واتیکان در دربار خلفای عثمانی با مدیریت چهار نهاد برگزار می‌شد اما این مناظرات نتیجه‌ای جز افزایش کشت و کشتار مردم بی گناه و مهاجرت آنان به همراه نداشت بر همین اساس به دلیل کاهش تنش و تغییر فضا نظام دیالوگ جایگزین مناظره شد.

حجت الاسلام والمسلمین جازاری بازگشت به سوی نظام دیالوگ را بیانگر بی نتیجه بودن فرهنگ مناظره دانست و اظهار داشت: امروز در فرانسه قریب به 15 میلیون مسلمان زندگی می‌کند همچنین در قلب اتحادیه اروپا ما شاهد تردد بانوان چادری هستیم بنابراین با شرایط کنونی جوامع بشری چاره‌ای جز تقویت دیالوگ به جای فرهنگ مناظره نیست.

تولیت مدرسه علمیه ثامن الائمه(ع) ابراز کرد: نخستین و تنها حوزه علمیه‌ای که در استان تهران در مسأله دیالوگ به صورت جدی فعالیت می‌کند مدرسه علمیه ثامن الائمه(ع) است، همچنین در این مدرسه علمیه زبان فرانسوی برای طلاب آموزش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه گفت‌وگو به دنبال غلبه کردن نیست بلکه هدف بیان مقصود است، گفت: گفت‌وگو به دنبال اغنای مخاطب نیست بنابراین دیالوگ یک نهضت جدید است. امروز حضرت آیت الله سیستانی می‌فرمایند: دیگر به اهل سنت نگویید برادر بلکه نفس بگویید؛ نفس از برادر به انسان نزدیک‌تر است و این کلام اهمیت گفت‌وگو را بیان می‌کند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات